Wat is Marketing Automation?

Wanneer je deze vraag aan vijf verschillende bedrijven stelt, krijg je vijf verschillende antwoorden. Voor de aanpak die OrangeValley hanteert is Marketing Automation een effectieve methode om jouw potentiële klanten automatisch door het aankoopproces te begeleiden met relevante content en aanbiedingen, zonder dat dit voor irritatie zorgt. 

Met Marketing Automation worden handmatige werkzaamheden omgezet in geautomatiseerde taken. Hiermee worden klantdata en kanalen met elkaar gekoppeld, zodat je als bedrijf in iedere fase van de customer journey aanwezig bent. Hoe meer kanalen samenkomen, hoe krachtiger jouw marketing automation. 

Marketing Automation als oplossing voor:

  • Te weinig leads in de sales funnel
  • Onduidelijke verantwoordelijkheden tussen sales en marketing teams
  • Een onoverzichtelijk sales proces 
  • Geen inzicht in effectiviteit van marketing kanalen 
  • En nog veel meer!

Om te bepalen of Marketing Automation de juiste oplossing biedt voor de uitdagingen van jouw bedrijf, gebruikt OrangeValley het Maturity Model. Marketing Automation bevindt zich in het gebied van Optimale Dialoog en Lifetime Value. 

De voordelen van Marketing 

  • Beter bereik bij de juiste doelgroep
  • Meer en betere prospects om te converteren
  • Lagere kosten per lead
  • Marketingactiviteiten worden zichtbaar, kwantificeerbaar en schaalbaar
  • Betere afstemming tussen sales en marketing 

En wat levert het dan op? Marketing Automation vergroot je zichtbaarheid en zorgt voor meer organisch bezoek op je webpagina’s. Bovendien gaat de kwantiteit en kwaliteit van je prospects omhoog, wat tot lagere kosten per lead kan leiden. 

Wat doet OrangeValley voor haar klanten?

Wanneer OrangeValley aan de slag gaat met Marketing Automation voor jouw bedrijf, wordt er allereerst gekeken naar de beschikbare data. Samen met onze webanalisten en campagne managers kijken we naar patronen in het gedrag van de doelgroep. Wanneer we deze data hebben verzameld, gaan we aan de slag met datagedreven buyer persona’s. We gaan aan de slag met workshops en strategiesessies waarin we je doelstellingen achterhalen. Wat wil je bereiken? Wat zijn je KPI’s? 

Deze staan centraal in Marketing Automation. Het helpt jouw organisatie om doelgroepgerichte content topics te creëren, te benoemen en te weten waar de doelgroepen zich online bevinden. Dit sluit naadloos aan bij de interessegebieden, demografie en geografie van de doelgroepen. 

Om de buyer persona door de hele funnel te krijgen en te meten welke marketingactiviteiten het meest effectief zijn, maken we gebruik van marketing automation tooling. 

Kennis en expertise van HubSpot

OrangeValley is gecertificeerd HubSpot Agency Partner en mede hierdoor hebben wij de kennis en inzichten om op korte termijn Marketing Automation te implementeren voor jouw organisatie. Meer weten? Neem contact met ons op!