“89% Of Consumers Are More Likely To Buy Products From Amazon Than Other E-Commerce Sites”

Amazon is de grootste online retailer ter wereld. Naast hun eigen producten bieden ze ook particulieren en bedrijven, de mogelijkheid om hun producten via het platform te verkopen.

De Nederlandse consument weet Amazon te vinden en koopt er graag. Zo stond Amazon in 2019 op plek 6 in de Twinkle Top 100, terwijl ze toen nog niet eens een Nederlandse website hadden. Nu Amazon ook in Nederland haar virtuele deuren heeft geopend is het aan te bevelen om te overwegen om te gaan verkopen op Amazon.

Er zijn diverse voordelen van Amazon als aanvulling op je bestaande online marketing kanalen, zoals:

  • Amazon kent een groot aantal bezoekers met een duidelijke koopintentie
  • Amazon is een van de snelst groeiende e-commerce platformen ter wereld
  • Amazon biedt diverse advertentiemogelijkheden
  • Amazon is relatief nieuw in Nederland en biedt dan ook nog steeds een voorsprong voor de Early adopters
  • Het is een ideaal platform om een internationale markt aan te boren.

Hoe kun je succesvol verkopen op Amazon?

Door Amazon in te zetten als verkoopkanaal breng je jouw productaanbod onder de aandacht bij een nieuwe doelgroep. Tegelijkertijd is het een kanaal dat een deel van jouw doelgroep al weet te vinden. Het is dus zaak jouw productaanbod zo snel mogelijk op het platform aan te bieden.

Na het aanbieden van jouw producten op Amazon is het belangrijk om de vindbaarheid te vergroten. Dit kan door de producten te optimaliseren voor organische vindbaarheid of om te adverteren. Succesvol verkopen op Amazon vraagt echter een combinatie van optimaliseren voor organische vindbaarheid en een goed uitgedachte advertising strategie. Door de versterkende werking tussen die twee haal je het maximale uit dit salesgerichte kanaal.

OrangeValley heeft met haar ervaring op het gebied van organische vindbaarheid en feedmanagement de juiste kennis en ervaring in huis om bedrijven te helpen met het succesvol verkopen op Amazon. We denken op strategisch niveau mee over de rol die Amazon kan spelen binnen jouw merkstrategie. Vervolgens zetten we een resultaatgerichte data driven aanpak op aan de hand van techniek en content. Daarnast werken we samen met internationale partners zodat we altijd op de hoogte zijn van de nieuwste trends en ontwikkelingen binnen Amazon.