Social-Advertising-Specialist

Amazon Adverteren

Benut de mogelijkheden van 's werelds grootste online retailer en verkoop jouw producten via Amazon. Ontdek waarom Amazon een waardevolle aanvulling kan zijn op jouw bestaande online marketing kanalen.


 

  • Enorm bereik en groeipotentieel
  • Meerdere advertentiemogelijkheden
  • Early adoptersvoordeel
  • Internationale markt
Contentmarketing

Wat is Amazon advertising?

Amazon is 's werelds grootste online retailer. Het platform biedt particulieren en bedrijven de mogelijkheid om hun producten wereldwijd te verkopen. Met een indrukwekkend klantenbestand en een sterke reputatie is Amazon een betrouwbare keuze voor consumenten. Als verkoper op Amazon profiteer je van het enorme bereik en de koopintentie van de bezoekers, waardoor je jouw producten aan een breed publiek kunt presenteren. Sinds de lancering in Nederland in maart 2020 en zelfs daarvoor met de aanwezigheid van miljoenen Nederlandse consumenten op Amazon.de en andere Amazon-shops, is de relevantie om op Amazon te adverteren aanzienlijk gegroeid, gezien de gerichte zoekintentie van de bezoekers.

 

Neem contact op

Groei

Succesvol verkopen op Amazon

Hoe kun je succesvol verkopen op Amazon? Het begint met het gebruik van Amazon als verkoopkanaal om je productaanbod onder de aandacht te brengen bij een nieuwe doelgroep, terwijl je ook je bestaande doelgroep kunt bereiken. Het is essentieel om je producten zo snel mogelijk op het platform aan te bieden. Nadat je je producten op Amazon hebt geplaatst, is het belangrijk om de vindbaarheid te vergroten. Dit kan door optimalisatie voor organische vindbaarheid en strategisch adverteren. Een succesvolle verkoopstrategie op Amazon vereist een combinatie van deze twee benaderingen, waardoor je het maximale uit dit salesgerichte kanaal kunt halen.

 

Advertentievormen op Amazon

Op Amazon zijn er vier verschillende advertentievormen beschikbaar:

  1. Sponsored Products: Deze advertenties verschijnen bij de zoekresultaten en op productpagina's, waardoor ze opvallen bij potentiële kopers.
  2. Sponsored Brands: Als je een geregistreerd merk hebt op Amazon en een eigen brandstore hebt ingericht, kun je adverteren met Sponsored Brands. Deze advertenties tonen niet alleen je merk, maar ook een deel van je collectie.
  3. Display Advertising: Met Display Advertising maak je gebruik van banners om je doelgroep te bereiken. De banners worden automatisch gegenereerd op basis van elementen uit je productfeed.
  4. Amazon DSP: Met Amazon DSP kun je adverteren binnen het netwerk van websites en apps die onder beheer of partners zijn van Amazon. Deze vorm van adverteren biedt toegang tot de Amazon audiences en je betaalt per 1.000 impressies (CPM). Het is niet vereist om actief te zijn als verkoper op Amazon om van deze vorm gebruik te maken.

Neem contact op

DA

OrangeValley helpt je graag!

Als ervaren partner op het gebied van Amazon Advertising biedt OrangeValley strategisch advies en ondersteuning. We denken mee over de rol die Amazon kan spelen binnen jouw merkstrategie en ontwikkelen een resultaatgerichte, data-driven aanpak. Met onze kennis van techniek en content zorgen we ervoor dat jouw producten optimaal gepresenteerd worden op Amazon. Daarnaast houden we voortdurend de nieuwste trends en ontwikkelingen binnen Amazon in de gaten door onze samenwerking met internationale partners. Met OrangeValley heb je de juiste partner aan je zijde om succesvol te verkopen op Amazon en je omzet te verhogen.

Neem contact op

Vraag over adverteren via Amazon?

Neem contact op!