Verkopen op Bol.com is voor elke webshop in Nederland het overwegen waard door het gigantische bereik. Zo stond In 2019 bol.com wederom op de eerste plek in de Twinkle top 100 met een omzet van maarliefst 1.6 miljard. Hiermee is bol.com de grootste e-commerce webshop van Nederland, met een bereik van maarliefst negen miljoen unieke bezoekers. Daarnaast verkoopt Bol.com tegenwoordig in vrijwel alle denkbare categorie├źn producten.

Er zijn diverse voordelen van Bol.com als aanvulling op bestaande online marketing kanalen:

  • Bol.com is de grootste e-commerce website van Nederland
  • Resellers betalen alleen als er een product verkocht wordt
  • Website bezoekers op Bol.com hebben een hoge koopintentie
  • Er is een mogelijkheid om de logistiek volledig uit te besteden aan Bol.com

Hoe kun je succesvol verkopen op Bol.com?

Het gigantische bereik van Bol.com in Nederland geeft direct de mogelijkheid om jouw producten onder een veel groter publiek aan te bieden dan je eigen website of winkels. De eerste stap van verkopen op Bol.com is het plaatsen van jouw producten. Om zo goed mogelijk organisch vindbaar te zijn is het belangrijk dat de productfeed zo optimaal mogelijk is ingericht aan de hand van feedmanagement. Hoe beter de feed hoe beter de organische vindbaarheid van jouw producten. Na het plaatsen van producten op Bol.com is het aan te bevelen om diverse advertentiemogelijkheden (linken naar adverten op Bol.com) in te zetten binnen het platform om jouw producten optimaal vindbaar te maken. Deze combinatie van organische vindbaarheid en betaalde vindbaarheid zorgt ervoor dat je het maximale haalt uit dit kanaal.

OrangeValley heeft met haar ervaring op het gebied van organische vindbaarheid en feedmanagement de juiste kennis en ervaring in huis om bedrijven te helpen met het succesvol verkopen op Bol.com. We denken op strategisch niveau mee over de rol die Bol.com kan spelen binnen jouw merkstrategie. Vervolgens zetten we een resultaatgerichte data driven aanpak op aan de hand van techniek en content. Daarnast werken we samen met diverse partners zodat we altijd op de hoogte zijn van de nieuwste trends en ontwikkelingen binnen Bol.com.

Marketplaces zijn een verkoopgericht kanaal. Zowel voor de ori├źntatie- als de aankoopfase worden andere kanalen steeds vaker overgeslagen en gaan consumenten rechtstreeks naar een marketplace. Door jouw producten hier onder de aandacht te brengen kun je jouw online verkopen een flinke boost geven. Lees daarover verder op onze pagina over verkopen op marketplaces (link).

In Nederland is Bol.com verreweg de grootste marketplace. De website trekt 9 miljoen unieke bezoekers per maand. Door Bol.com in te zetten als extra kanaal profiteer je dus direct van een enorm extra bereik. Daarbij heeft Bol.com een ijzersterk logistiek netwerk. Hier kun je met jouw producten ook gebruik van maken. Zo profiteer je van razendsnelle levering en hoef je dit niet meer zelf te doen. Ook de retouren worden afgehandeld door Bol.com.

Steeds meer verkopers bieden hun producten aan op het platform. Steeds meer mensen kopen. Hoe onderscheid je jouw producten nog van de rest tussen datn immense aanbod? Kortom: hoe zorg je voor vindbaarheid op Bol.com? Dat kan organisch en door middel van adverteren. We bespreken hieronder de mogelijkheden en onze aanpak.