Met ongeveer 9 miljoen unieke bezoekers per maand is Bol.com het platform in Nederland om producten onder de aandacht te brengen. Een groot gedeelte van de bezoekers komt op dit platform met een koopintentie, wat het zeer interessant maakt om additionele omzet te genereren. Het plaatsen van producten op dit platform is gratis, alleen bij een daadwerkelijk verkoop moet er een percentage worden afgestaan aan Bol.com. De ervaring leert dat met alleen gratis plaatsingen niet het maximale uit dit kanaal gehaald wordt. Door te adverteren kun je je zichtbaarheid vergroten. Daarom is het aan te raden om te experimenteren met het adverteren op Bol.com, met als doel om meer omzet te behalen uit dit kanaal. De uitdaging hierbij is om dit op een rendabele manier te doen, de specialisten van Orangevalley helpen hier je graag bij.

Advertentie mogelijkheden van Bol.com

Binnen Bol.com zijn er twee advertentievormen die door elke e-commerce partij gebruikt kunnen worden: sponsored products en display advertising. Beide vormen zijn interessant om in te zetten, maar dienen een ander doel. Onderstaand worden de advertentievormen en toepassingen verder uitgelicht.

Sponsored Products

Met de advertentievorm sponsored products zorg je voor meer zichtbaarheid op de plekken waar jouw producten normaliter kunnen worden weggedrukt door de concurrentie. Deze advertenties kunnen op drie plekken worden vertoond:

 

  1. Homepage: Halverwege de homepage is een blok aanwezig waar tien advertenties worden weergegeven van producten uit willekeurige categorie├źn.bol-homepage
  2. Lijstpagina: Dit is een overzichtspagina van een categorie, waarbij de advertenties worden weergegeven tussen de organische vermeldingen. Gebruikers komen hier terecht door te navigeren via het menu of door het uitvoeren van een zoekopdracht. Op een lijstpagina worden maximaal zes advertenties vertoond.bol-lijstpagina
  3. Product detail pagina: Op de detailpagina van een product worden maximaal zes advertenties vertoond van vergelijkbare producten.bol-pdp

     

Vertoningen zijn gratis voor sponsored products, je betaalt enkel als een bezoeker klikt op de advertentie. De targeting wordt automatisch gebaseerd op de informatie van een product. Daardoor is het erg belangrijk om een productfeed te optimaliseren zodat alle informatie bij Bol.com bekend is.

Display Advertising

Met Display advertising is het mogelijk om producten of acties onder de aandacht te brengen op het moment dat bezoekers aan het ori├źnteren zijn. De display banners kunnen op twee verschillende plaatsen worden getoond:

  1. On-site: Dat zijn banners die vertoond worden op de website van Bol.com.
  2. Off-site: Dit zijn banners die op websites buiten Bol.com worden vertoond.

Voor beide vormen van display advertising geldt dat er een landingspagina moet zijn op de Bol.com website, het is niet mogelijk om verkeer naar een eigen website te sturen. Daarnaast is deze vorm van adverteren voornamelijk geschikt voor grote adverteerders en moeten er afspraken gemaakt worden met Bol.com. Dit maakt het minder laagdrempelig dan Sponsored Products, waar je vanuit een dashboard tegen elk gewenst bedrag kunt adverteren. OrangeValley kan hierbij ondersteunen en adviseren om het maximale resultaat te behalen uit een display campagne.

Waarom OrangeValley?

Onze specialisten helpen je bij het gehele traject van adverteren op Bol.com, van strategie tot uitvoering. Met als uiteindelijke doel om op een rendabele manier additionele omzet of bekendheid te genereren via de advertentiemogelijkheden op Bol.com. Wil jij ook het maximale uit Bol.com halen? Vraag dan een vrijblijvend gesprek aan met een van onze specialisten.