Een mobiele website, je kan tegenwoordig niet meer zonder. 73% surft elke dag op internet met hun smartphone en gaan nooit zonder hun smartphone van huis. Steeds meer mensen gebruiken de mobiele telefoon voor het plaatsen van een zoekopdracht, of converteren zelfs via de mobiele telefoon. Vanaf 21 april 2015 is een mobiele website zelfs een rankingfactor voor Google bij het weergeven van mobiele zoekresultaten.

Mobile marketing - OrangevalleyHet is dan ook niet voor niks dat veel websites ook via de mobiele telefoon en/of tablet te benaderen zijn. Het hebben van een goed werkende en mobiel vriendelijke website is cruciaal voor hoge en toekomstbestendige organische posities in de zoekmachines. Wanneer uw website niet geoptimaliseerd is voor een bezoek via een tablet of smartphone laat je erg veel kansen liggen.

Een mobiele website is belangrijk, maar weet u ook hoe bezoekers uw mobiele website ervaren? Wordt uw mobiele website wel in Google gevonden? Vinden mobiele bezoekers direct wat ze zoeken? Is de conversiefunnel op de juiste manier ingericht? Wordt er op mobiel geadverteerd? Zo oriënteert inmiddels 26% van de mensen op de smartphone en koopt vervolgens via desktop. (Bron: Omni Channel Shoppers an emerging retail reality)

De mobile marketing aanpak van OrangeValley helpt u bij het antwoord geven op al deze vragen en brengt vanuit onze verschillende online marketing disciplines uw mobiele website volledig in kaart. Met de aanpak van OrangeValley worden concrete adviezen geformuleerd waarmee u direct aan de slag kunt en u een hoger rendement kan halen uit uw mobiele bezoekers.

Wat is de OrangeValley mobile marketing aanpak?

De mobile marketing aanpak van OrangeValley is ontwikkelt vanuit een behoefte om na te gaan hoe een mobiele website online presteert, en hoe dit beter zou kunnen. We analyseren een mobiele website vanuit onze verschillende disciplines en brengen uw mobiele website volledig in kaart. We gebruiken hiervoor de volgende scans:

Per discipline toetsen we uw mobiele website op een aantal cruciale punten en visualiseren dit in een overzichtelijke grafiek.

De mobile marketing aanpak van OrangeValley omvat:

Mobile marketing

1. Strategie

Om uw mobiele website te optimaliseren is het bepalen van een juiste strategie erg belangrijk. Een heldere strategische aanpak is immers de basis voor een succesvol optimalisatietraject. In strategische fase worden de volgende punten behandeld:

  • Strategische sessie, in hoeverre is mobiel belangrijk voor uw organisatie?
  • Mobile Customer Journey, we brengen uw mobile customer journey in kaart. Hierna weet u hoe de doelgroep in de huidige situatie de mobiel gebruikt en wat de gewenste situatie is.
  • Op basis van de eerste bevindingen wordt u ingeschaald in het Mobile Maturity model. Hiermee weet u waar u als bedrijf staat en welke vervolgstappen de hoogste prioriteit hebben.

2. Analyse

Wanneer de strategie is bepaald, kan de focus op de analyse komen te liggen. Om tot verbetervoorstellen te komen moet eerst in kaart worden gebracht waar de belangrijkste optimalisatie-kansen van de mobiele website liggen. In de analysefase voeren wij de volgende werkzaamheden uit:

  • Onsite mobiele analyse: We voeren vanuit verschillende disciplines onsite scans uit om tot verbetervoorstellen te komen
  • Offsite mobiele analyse: We analyseren de website offsite en komen met verbetervoorstellen
  • Effort/Gain matrix: Met de uitkomsten van de onsite en offsite analyses stellen we samen met u een effort/gain matrix op, waarin we onderscheid maken in de belangrijkheid van bepaalde verbeteringen. Dit geeft aan wat u de komende maanden zelf of met ondersteuning gaat oppakken.

3. Realisatie

Nadat er concrete verbeterpunten zijn geformuleerd, begeleiden en adviseren we bij het doorvoeren van de verbeterpunten en controleren of de verbeterpunten op de juiste wijze zijn doorgevoerd. Rapportages maken inzichtelijk wat het resultaat is van de optimalisaties.

4. Rendementsmeting

Door uw mobiele website continu te monitoren is direct inzichtelijk hoe de doorgevoerde verbeteringen zich ontwikkelen en kan bijgestuurd worden indien problemen optreden. U ontvangt van ons maandelijkse voortgangsrapportages. Met de opgedane inzichten en het doorvoeren van verbeteringen vindt er een continue aanpassing plaats op de inschaling en de analyses. Naast de volledige mobile websitescan is het ook mogelijk om per discipline een aparte mobiele scan te laten uitvoeren. Wij bieden de volgende aparte mobile scans aan:

Wilt u meer weten over de mobile marketing aanpak van OrangeValley neem dan contact met ons op.

Werkt goed samen met

Adverteren in de zoekmachines van Google en Bing.
Adverteren met banners en video op verschillende websites en sociale netwerken
Improvenator is een online tool die uw organisatie in staat stelt om optimalisatie tests, resultaten en learnings te borgen.