Gisterenavond heeft Google aangekondigd dat vanaf 21 april 2015 mobielvriendelijke websites en mobiele apps een nog belangrijkere rol gaan spelen in de rangschikking van zoekresultaten.

In dit artikel geven wij een korte samenvatting van de belangrijke wijzingen in het algoritme.

Meer mobielvriendelijke websites in de (mobiele) zoekresultaten

Vanaf 21 april zullen mobielvriendelijke websites eerder worden getoond in de zoekresultaten. Google geeft daarmee aan dat het hebben van een mobielvriendelijke website een significant effect zal hebben voor mobiele zoekopdrachten in alle talen. Mobiel vriendelijke websiteHet doel van Google met deze wijziging is om op mobiel nog relevantere en hoge kwaliteit zoekresultaten te tonen.

Om inzichtelijk te krijgen of je website het label “mobiel vriendelijk” mag dragen kun je gebruik maken van de Mobielvriendelijke test van Google. Deze test laat zien hoe je website op een mobiel weergegeven wordt en geeft tips over hoe je de website nog mobielvriendelijker kunt maken. In de zoekresultaten wordt het label mobielvriendelijk getoond door onder de URL de toevoeging: “Voor mobiel”.

Relevante app content in de (mobiele) zoekresultaten

Daarnaast begint Google met het rangschikken van apps in de zoekresultaten. De content uit apps wordt op dit moment alleen nog getoond bij gebruikers die de app op hun mobiel geïnstalleerd hebben.

De wijzigingen in het algoritme tonen aan dat Google nog meer wil inzetten op mobiele websites. Het belang van het hebben van een mobiele website is groter dan ooit. Dit heeft een flinke impact op je zoekmachine optimalisatie en zoekmachine adverteren strategie.

Uw mobile SEO op orde?

Wanneer u wilt weten hoe wij u kunnen helpen uw website mobielvriendelijker te maken, lees dan meer over onze Mobile SEO aanpak of neem direct contact met ons op.