Kantoor

Multi-Channel Optimization

Wij geloven dat een geïntegreerde en kanaal overstijgende optimalisatie strategie zorgt voor exponentiële groei van conversieratio in alle touchpoints in de customer journey.

Waarom Multi-Channel Optimization bij OrangeValley?

  • Top optimalisatiebureau in Emerce100
  • De meest kanaal overstijgende aanpak
  • Ervaring met alle vormen van testing
  • Multidisciplinaire teams met de juiste kennis 
  • Bewezen track record in multi-channel optimalisaties
CRO

Multi-channel aanpak voor exponentiële groei

Veel organisaties optimaliseren enkel hun eigen website. Echter, de klantreis van je bezoekers gaat verder dan dat. In de huidige online wereld kan een potentiële klant op elk moment van de dag in aanraking komen met jouw organisatie. Daarom wordt het steeds belangrijker om alle touchpoints met je bezoeker te optimaliseren. Door de algehele customer journey te optimaliseren, inclusief de touchpoints van SEA, Display en SEO   maximaliseren we groei over alle kanalen. Dit combineren we met het optimaliseren van de performance in de eigen omgeving, voor een exponentiële groei in conversieratio. 

Customer Journey

Creëer dé perfecte klantreis

Geen enkele bezoekers van je website of webshop is hetzelfde. Elke bezoeker heeft andere wensen en behoeftes. Deze bezoekers komen dan ook op verschillende manieren in contact met jouw organisatie en gebruiken verschillende manieren om bij je organisatie te komen. Aan jou de taak om elk van deze bezoekers de juiste boodschap op het juiste moment te tonen. Dit vereist een multi-channel aanpak. Veel organisaties vergeten dat de klantreis van bezoekers allang is begonnen voordat deze bezoekers op je website terecht is gekomen.

Door alleen je eigen website te optimaliseren, laat je een enorm deel van de klantreis buiten beschouwing. Hierdoor kan er een mismatch ontstaan tussen de externe en interne delen van de klantreis. Je beperkt jezelf dus in de groei van je conversieratio als je alleen focust op het optimaliseren van eigen omgeving.

Bij OrangeValley hanteren we een multi-channel optimalisatie strategie. Zo zorgen we ervoor dat de externe en interne onderdelen van de klantreis naadloos op elkaar aansluiten en creëren we de perfecte klantreis voor elke bezoeker.     

CRO

Testen in en over verschillende kanalen is de sleutel tot succes

A/B testen vormt de basis van optimalisaties, omdat met testen ideeën worden gevalideerd op basis van keiharde data. Om de gehele customer journey, met touchpoints in verschillende kanalen te optimaliseren, is het dus nodig om ook in verschillende kanalen te testen.

Er zijn meerdere vormen van A/B testen, zoals SEO A/B testing, Ads testing en Integrated testing. Deze vormen van testen dragen elk op hun eigen manier bij aan de optimalisatie van de klantreis. Het is dus van belang om alle vormen toe te passen, om alle delen van de klantreis evenredig te optimaliseren. De klantreis is namelijk maar net zo sterk als de zwakste schakel. Door kanaal overstijgend te testen creëer je het vliegwieleffect om exponentieel te groeien.  

CRO

De meest kanaal overstijgende aanpak

Door onze werkwijze waarin we altijd datagedreven en gefocust zijn op maximaal resultaat, hebben we ervaring met (bijna) elke vorm van testen. Door onze multidisciplinaire teams, die hecht met elkaar samenwerken hebben we altijd de juiste kennis in huis om alle kanalen te optimaliseren. Hierdoor kunnen we effectief en efficiënt te werk gaan in het optimaliseren van de klantreis.

Door niet alleen te focussen op het uitvoeren van A/B testen, maar te kijken naar de algehele klantreis kunnen we met minimale middelen maximaal resultaat behalen. Op deze manier zorgen we ervoor dat we elk touchpoint voor de klant optimaal verloopt. Dit gaat er namelijk voor zorgen dat klanten meer dan tevreden zijn, wat zich zal vertalen in een exponentiële groei in conversieratio.  

Benieuwd naar optimalisatiekansen op jouw site?