Op woensdag 26 april heeft OrangeValley het “Next level in Conversie Optimalisatie” event georganiseerd. Hieronder kunt u de presentaties (nogmaals) bekijken.

Inleiding Programma
Ortwin Verreck, Managing Director bij OrangeValley, opent de dag en gaat in op het thema ‘Next level Conversie optimalisatie’. Tevens wordt er een korte toelichting op het programma gegeven.

Conversie Optimalisatie Strategie
Eduard Blacquiere gaan in op de belangrijkste ontwikkelingen in het definiëren van een conversie optimalisatie strategie. Steeds meer online marketing inspanningen zijn gericht op de volledige customer journey en worden omnichannel geoptimaliseerd. Wat betekent dit voor een organisatie nu het proces steeds volwassener wordt. Introductie van de term Conversie Experience Optimalisatie (CXO).

Van Conversie specialist naar Customer Experience Optimization team
Peter behandelt de verschillende vormen van conversieoptimalisatie in de customer journey. Hij laat zien hoe in elke fase van de customer journey een andere aanpak is gewenst. Hij legt verschillende onderzoeksmethodes uit (8 blokken) en de conversie piramide. Daarnaast beschrijft hij de samenhang tussen conversieoptimalisatie en projectmethodieken zoals scrum.

Conversieoptimalisatie en het KPI framework
Hoe geef je richting aan de optimalisatie van de customer journey? Welke KPI’s kan je hierbij gebruiken om het rendement te verbeteren.

Sturen op klantloyaliteit
Eddy laat zien hoe een data gedreven online marketeer aan de slag gaat om één specifieke fase van de customer journey te verbeteren. Welke onderzoeksmethodes worden er gebruikt en hoe komt men tot verschillende onderdelen op de site om deze te testen. Hij laat ook zien hoe je verschillende varianten kan gaan definiëren op een gestructureerde manier.

Conversieoptimalisatie en conversiepunten per audience 
Maarten Plokker (SiteSpect) laat zien hoe verschillende doelgroepen afzonderlijk getest kunnen worden en hoe elke doelgroep zijn eigen variant krijgt. Daarbij legt hij uit hoe met verschillende conversiepunten kan worden geoptimaliseerd. Tijdens de presentatie wordt duidelijk dat op een laagdrempelige manier veel factoren getest en geoptimaliseerd kunnen worden.

Conversie Optimalisatie als continu proces
Jay de Groot van Metadimensions gaat in op het belang van het vormgeven van een continue proces voor conversie optimalisatie en het belang van kennisborging. Hoe vergroot je het draagvlak binnen de organisatie en zorg je er voor dat steeds meer mensen affiniteit krijgen. Hij introduceert Metadimensions als start-up en waarom organisaties als Ahold en Philips hiermee zijn gaan werken.

Kwalitatief en biometrisch onderzoek in een usability lab
Onderzoek in een biometrisch usability lab geeft een schat aan informatie. Tom staat stil bij de extra inzichten die verkregen kunnen worden uit dit onderzoek. Hij behandelt voorbeelden uit het usability lab van OrangeValley en hoe hiermee nieuwe inzichten kunnen worden achterhaald. Een verrassende presentatie waarbij de samenhang tussen kwalitatief en kwantitatief onderzoek helder wordt toegelicht.