Call Tracking maakt uw online marketingacties effectiever.

Met Call Tracking krijgt u inzicht in de telefoongesprekken als gevolg van uw online marketingcampagnes. Alle telefonische contactmomenten die ontstaan door online activiteiten worden gemeten. Call Tracking werkt samen met de bekende webanalyse pakketten zoals Google Analytics, Omniture en Webtrends.

Met Call Tracking heeft u alle informatie over uw bellende klanten in één overzicht.

    Hoe werkt het?

    Zowel nieuwe als bestaande telefoonnummer kunnen worden gebruikt voor Call Tracking. Wij maken gebruik van IP gestuurde centrales waardoor de achter-liggende techniek niet zichtbaar is voor de bezoekers of bellers. De resultaten zijn vervolgens te bekijken in het webanalyse pakket.

    • Er is geen aanpassing van het bestaande callcenter of telefooncentrale nodig als gebruik wordt gemaakt van een nummerblok van OrangeValley.
    • Telefoongesprekken die via de website binnenkomen kunnen optioneel voorzien worden van een Whispermelding, zodat de ontvanger kort een melding krijgt dat het telefoongesprek vanaf de website komt.

    Ga nu naar de demo en test het zelf! U kunt precies zien hoelaat er gebeld is, hoe lang er gebeld is en hoelaat er weer is opgehangen.

    Uw voordelen

    • Inzicht in volume telefonische contactmomenten (call center/ helpdesk).
    • Inzicht in offline conversie van uw online marketingacties.
    • Bijsturing van uw online campagnes.
    • Bijsturen van uw callcenter activiteiten.
    • De effecten op de sales

      Door de inzet van Call Tracking op een website ontstaat inzicht in de herkomstbron van telefonische verkopen c.q. conversies. Door deze gegevens toe te voegen aan een webanalyse of business intelligence pakket ontstaat een totaalbeeld van de werkelijke opbrengst en het rendement van campagnes. Met deze informatie kunnen gerichte acties worden ondernomen om online campagnes te optimaliseren op basis van on- én offline conversies. Denk hierbij aan het expliciet tonen van het call center nummer op pagina’s waarop veel potentiële klanten de website verlaten of het opnemen van een telefoonnummer. Het resultaat hiervan is dat je meer grip op het marketingbudget hebt en de return on investment op de online marketinginspanningen zal toenemen.

      • Welke online marketing activiteiten leveren het meeste rendement op als zowel naar de online als de offline effecten wordt gekeken?
      • Hoe kunnen online marketing investeringen worden geoptimaliseerd?
      • Wat is het effect op de salesafdeling en de service afdeling van de uitgevoerde online marketing activiteiten?
      • Meer informatie

        Op onze website kunt u de demo bekijken. Wilt u aan de slag met Call Tracking of meer informatie ontvangen over de mogelijkheden, neem dan contact met ons op.