Woensdagmiddag 26 april om 14.00 uur organiseert OrangeValley in samenwerking met SiteSpect en MetaDimensions het ‘Next level in Conversie Optimalisatie’ event. Deze middag staat geheel in het teken van alle actuele ontwikkelingen op het gebied van Conversie Optimalisatie. Tevens maakt u kennis met het nieuwe Usability Lab van OrangeValley en hoe biometrische signalen worden opgevangen om de dialoog met uw doelgroep verder te verbeteren.

 

Inspirerend programma – “Next level in Conversie Optimalisatie”

De specialisten van OrangeValley, SiteSpect en MetaDimensions gaan deze middag in op vragen als:

  • Wat zijn de belangrijkste trends en ontwikkelingen op het gebied van Conversie Optimalisatie?;
  • Welke Conversie Optimalisatie Strategie werkt het best in de verschillende fases van de Customer Journey?;
  • Hoe kunnen de verschillende audiences en verschillende conversiepunten in samenhang worden geoptimaliseerd?;
  • Conversie Optimalisatie is al lang niet meer de verantwoordelijkheid van één specialist. Hoe kan het Conversie Optimalisatie proces worden geoptimaliseerd, de learnings effectief worden geborgd en de betrokkenheid van de organisatie worden gestimuleerd?;

Programma

13:30 Inloop met koffie en thee
     14:00 Ortwin Verreck (OrangeValley) 
Ortwin Verreck, Managing Director bij OrangeValley, opent de dag en gaat in op het thema ‘Next level Conversie optimalisatie’. Tevens wordt er een korte toelichting op het programma gegeven.
 
14:15 Conversie Optimalisatie Strategie – Eduard Blacquiere (OrangeValley)
Eduard gaan in op de belangrijkste ontwikkelingen in het definiëren van een conversie optimalisatie strategie. Steeds meer online marketing inspanningen zijn gericht op de volledige customer journey en worden omnichannel geoptimaliseerd. Wat betekent dit voor een organisatie nu het proces steeds volwassener wordt. Introductie van de term Conversie Experience Optimalisatie (CXO).
    14.30 Van Conversie specialist naar Customer Experience Optimization team – Peter Abrahamse (OrangeValley)
Peter behandelt de verschillende vormen van conversieoptimalisatie in de customer journey. Hij laat zien hoe in elke fase van de customer journey een andere aanpak is gewenst. Hij legt verschillende onderzoeksmethodes uit (8 blokken) en de conversie piramide. Daarnaast beschrijft hij de samenhang tussen conversieoptimalisatie en projectmethodieken zoals scrum.
     14:45 Sturen op klantloyaliteitEddy Lindeboom (OrangeValley)
Eddy laat zien hoe een data gedreven online marketeer aan de slag gaat om één specifieke fase van de customer journey te verbeteren. Welke onderzoeksmethodes worden er gebruikt en hoe komt men tot verschillende onderdelen op de site om deze te testen. Hij laat ook zien hoe je verschillende varianten kan gaan definiëren op een gestructureerde manier.
   15:00 Conversieoptimalisatie en conversiepunten per audienceMaarten Plokker (SiteSpect)
Maarten laat zien hoe verschillende doelgroepen afzonderlijk getest kunnen worden en hoe elke doelgroep zijn eigen variant krijgt. Daarbij legt hij uit hoe met verschillende conversiepunten kan worden geoptimaliseerd. Tijdens de presentatie wordt duidelijk dat op een laagdrempelige manier veel factoren getest en geoptimaliseerd kunnen worden.
 15:20 PAUZE 
    15:45 Kwalitatief en biometrisch onderzoek in een usability lab – Tom de Kort (OrangeValley)
Onderzoek in een biometrisch usability lab geeft een schat aan informatie. Tom staat stil bij de extra inzichten die verkregen kunnen worden uit dit onderzoek. Hij behandelt voorbeelden uit het usability lab van OrangeValley en hoe hiermee nieuwe inzichten kunnen worden achterhaald. Een verrassende presentatie waarbij de samenhang tussen kwalitatief en kwantitatief onderzoek helder wordt toegelicht.
    16:10 Conversie Optimalisatie als continu proces – Jay de Groot (Metadimensions)
Jay gaat in op het belang van het vormgeven van een continue proces voor conversie optimalisatie en het belang van kennisborging. Hoe vergroot je het draagvlak binnen de organisatie en zorg je er voor dat steeds meer mensen affiniteit krijgen. Hij introduceert Metadimensions als start-up en waarom organisaties als Ahold en Philips hiermee zijn gaan werken.
    16:40 Conversieoptimalisatie en het KPI framework – Twan Lammers (OrangeValley)
Hoe geef je richting aan de optimalisatie van de customer journey? Welke KPI’s kan je hierbij gebruiken om het rendement te verbeteren.
    17:00 Discussie & Borrel 
Gelegenheid voor vragen en discussie over het event. Wat zijn de belangrijkste take outs van vandaag? Na afloop is er een goed verzorgde borrel.

Locatie – Kantoor OrangeValley

Locatie Event:
OrangeValley
De Corridor 27
3521 ZA Breukelen
Route via Google Maps