“Uw doelgroep bereiken met de juiste boodschap in alle fases van de customer journey?”

Zoekmachine adverteren (SEA) is het inkopen van advertentieruimte boven de organische zoekresultaten. Zoekmachine adverteren levert meer relevante bezoekers op in de verschillende fases van de customer journey.

Grensverleggend in zoekmachine adverteren

Tegenwoordig draait zoekmachine adverteren niet alleen om zoekwoorden, biedingen en advertentieteksten, maar ligt de nadruk steeds meer op het bereiken van de juiste doelgroep op het juiste moment en de juiste plaats. Gericht adverteren in de gesponsorde zoekresultaten van verschillende zoekmachines levert immers meer relevante bezoekers op in de verschillende fases van de customer journey.

Wij werken daarom structureel aan het verbeteren, uitbreiden en optimaliseren van uw bestaande campagnes, waarbij wij aansturen op rendement en de gestelde doelstellingen. Technologie is ook voor zoekmachine adverteren steeds meer cruciaal, maar de bezoekers (uw doelgroep) staan centraal. Doordat de focus ligt op de customer journey zullen meer bezoekers naar uw website komen, advertenties relevanter worden en kwaliteitsscores verbeteren waardoor er meer rendement uit uw SEA campagnes wordt behaald. Wij sturen alle activiteiten aan op attributiewaarde over de verschillende kanalen en apparaten. Hierbij ligt de focus op het vergroten van de lifetime value van uw klanten.

Wij maken gebruik van diverse tooling en technologie om dit te bereiken. Ook maken we gebruik van de nieuwste innovaties als Bing Remarketing Ads, Bing Product Ads en de nieuwste ontwikkelingen vanuit Google als Dynamic Search Ads, Customer Match en Remarketing voor Search (RLSA).

Zoekmachine adverteren in de Customer journey

Zoekmachine advertenties spelen een belangrijke rol in de verschillende fases van de customer journey. Door zichtbaar te zijn in alle fases van de customer journey wordt de zichtbaarheid vergroot en dus de naamsbekendheid, maar dit zal ook leiden tot een groot aantal nieuwe bezoekers.

Per fase in de customer journey zijn de zoekopdrachten verschillend. Wij passen de advertentieteksten aan op de zoekopdrachten in de verschillende fases, zodat deze aansluiten bij de fase van de customer journey waarin de bezoeker zich bevindt.

Als uw doelgroep eenmaal op zoek is naar een nieuw product of een nieuwe dienst, dan gebruikt men vaak een zoekmachine om zich online te oriënteren. Door vervolgens gerichte remarketing technieken in te zetten kan men de interesse van de doelgroep langer vasthouden en uiteindelijk zorgen dat de aankoop plaatsvind.

Touch tell sell SEA

Gestructureerde aanpak

Vanuit onze visie werken we aan zoekmachine adverteren. Enerzijds ligt de focus op het behalen van meer rendement uit de (bestaande) campagnes en anderzijds het bereiken van nieuwe doelgroepen.
Gestructureerde SEA aanpak

Onze kennis en ervaring hebben we geborgd in een maturity model met een gestructureerde aanpak en de de juiste tooling zorgen wij voor een heldere aanpak met bewezen grensverleggende resultaten.

SEA aanpak

Bekijk de video over Zoekmachine Adverteren

Lees meer

Zoekmachine adverteren vormt een belangrijk onderdeel bij een integrale aanpak van de online marketing activiteiten. De samenhang met een aantal activiteiten willen we in het bijzonder uitlichten.

Meer halen uit Google AdWords, maar toch de kennis intern houden?
Google Shopping is een dynamische mogelijkheid om uw productassortiment direct in de zoekresultaten pagina van Google te plaatsen.
Datafeed Manager is een management platform waarmee uw Feed kan worden geoptimaliseerd en verrijkt.
Mobile advertising, u kunt niet meer zonder. Schakel de experts van OrangeValley in voor een mobile advertising aanpak op maat en met het meeste rendement

Meer informatie en artikelen over Zoekmachine adverteren