“Uw doelgroep bereiken met de juiste boodschap in alle fases van de customer journey”

Zoekmachine advertenties zijn met name bekend als de zichtbare advertenties die getoond worden boven de organische zoekresultaten van Google. Op een strategische manier adverteren in zoekmachines levert meer relevante bezoekers op binnen de verschillende fases van de customer journey.

Wat is zoekmachine adverteren (SEA)?

Zoekmachine adverteren (SEA) bestaat uit het inkopen van advertentieruimte bij zoekmachines zoals Google. Deze advertenties zijn zichtbaar op de zoekresultaten pagina van de zoekmachine in combinatie met de organische zoekresultaten die de zoekmachine weergeeft. Als adverteerder heeft u eveneens de mogelijkheid om advertenties zichtbaar te maken op verschillende apparaten die uw doelgroep gebruikt zoals de desktop PC, een tablet en de smartphone.

Locatie van zoekmachine advertenties ten opzichte van de organische zoekresultaten

Locatie van zoekmachine advertenties ten opzichte van de organische zoekresultaten.

Grensverleggend zoekmachine adverteren

Voorheen draaide zoekmachine adverteren voornamelijk om zoekwoorden, biedingen en advertentieteksten. Alhoewel dit nog steeds belangrijke elementen zijn voor uw zoekmachine advertentie activiteiten, ligt tegenwoordig de nadruk steeds meer op het bereiken van de juiste doelgroep op het juiste moment en de juiste plaats. Gericht adverteren in de gesponsorde zoekresultaten van verschillende zoekmachines levert op deze manier meer relevante bezoekers op. Door in te spelen op de context waarbinnen uw doelgroep zich bevindt, benut een goede SEA aanpak de kansen die verschillende fases van de customer journey bieden. 

Touch tell sell SEA

Zoekmachine adverteren binnen de customer journey schematisch weergegeven

Onze aanpak voor zoekmachine adverteren

Onze kennis en ervaring hebben we geborgd in een maturity model. Dit model biedt een gestructureerde aanpak met de juiste tooling. Zo zorgen wij voor een heldere aanpak voor zoekmachine adverteren met bewezen grensverleggende resultaten.

Zoekmachine Adverteren en het maturity model

Zoekmachine Adverteren en het maturity model

Van oorsprong bepalen de door u gekozen zoektermen bij welke zoekopdrachten uw advertenties worden getoond aan de gebruiker. Door de zoektermen, advertenties en landingspagina’s goed op elkaar aan te laten sluiten, zorgt u voor een grote relevantie voor de gebruiker en speelt u in op de zoekvraag van de gebruiker. Door structurele optimalisatie en uitbreiding van uw bestaande campagnes, ligt onze focus op het behalen van meer rendement uit uw huidige en nieuwe SEA activiteiten.

De zoekmachine adverteren (SEA) diensten van OrangeValley
Artikelen van OrangeValley over zoekmachine adverteren: