“Met Amazon Advertising kun je miljoenen Amazon klanten bereiken in elke fase van hun journey.”

Sinds maart 2020 is Amazon actief in Nederland, maar ook daarvoor waren er in Nederland al miljoenen bezoekers die Amazon shops bezochten via onder andere Amazon. Groot verschil met bezoekers van Amazon is dat ze ten alle tijden al op zoek zijn naar productinformatie of een aankoopintentie hebben. Dit is een groot verschil ten opzichte van zoeken op bijvoorbeeld Google of Bing waar ook veel vragen over support en service voorbij komen. Relevantie wordt daarmee een stuk groter voor organisaties om hier te adverteren.

Wat is Amazon Advertising?

Amazon kent diverse advertentiemogelijkheden, voor merken is er ook de mogelijkheid om een brandstore in te richten. Heb je je producten eenmaal beschikbaar gemaakt op Amazon dan heb je nog een hele hoop online marketing activiteiten en mogelijkheden om de juiste doelgroep te bereiken en om mensen te verleiden om jouw producten te kopen. De Nederlandse consument heeft de weg naar Amazon inmiddels op grote schaal weten te vinden, maar het aantal aanbieders op Amazon is ook groot. Dus onderscheidend vermogen is noodzaak binnen Amazon.

Enkele voordelen van Amazon als aanvulling op je bestaande online marketing kanalen:

  • Amazon kent een groot aantal bezoekers met een duidelijke koopintentie
  • Amazon is een van de snelst groeiende platformen in Nederland
  • Amazon biedt diverse advertentiemogelijkheden
  • Amazon is relatief nieuw en biedt dan ook nog steeds een voorsprong voor de Early adopters

Het is een ideaal platform om een internationale markt aan te boren.

Advertentievormen op Amazon

  • Sponsored products: Deze advertenties verschijnen bij de zoekresultaten en bij productpagina’s.
  • Sponsored brands:  Dit zijn merk gerelateerde advertenties, je kunt o.a. het merklogo en producten samen weergeven. Tevens handig om productvarianten naast elkaar weer te geven.
  • Display advertising: De display advertenties kun je vergelijken met de campagnes die je via Google Ads of Bing kunt realiseren. Het is bijvoorbeeld ook mogelijk om hiermee de bezoeker van Amazon op je eigen website te laten landen.
  • Amazon Devices: Adverteren op devices en websites die onder beheer zijn of partner zijn van Amazon. Bij deze advertenties betaal je per 1000 impressies (CPM) en daarmee is dit goed te vergelijken met Display adverteren.

Amazon Advertising en OrangeValley

OrangeValley heeft met haar ervaring op onder andere het gebied van advertising en specifiek feed management de juiste kennis en kunde in huis om je ook op het gebied van Amazon Advertising goed van dienst te kunnen zijn. We denken graag mee over de rol die Amazon Advertising kan spelen binnen jouw merkstrategie. Door de juiste inzet van techniek, content en advertising helpen wij jou met een resultaatgerichte data driven aanpak. We werken daarbij samen met internationale partners zodat we de laatste inzichten gebruiken voor een succesvolle campagne op Amazon.