“294% hogere conversiepercentage door de inzet van Google Shopping”

zelf

Hunkemöller, bekend van de lingerie, heeft de mogelijk gehad om de RLSA, een nieuw manier van remarketing toepassen, functionaliteit te Bèta testen met Google Shopping. Voor deze test is het homepage bezoek gebruikt. in Nederland en Duitsland.

Uitdagingen

  • Het rendement uit Google Shopping verhogen door de inzet van een remarketing toepassing
  • Meer omzet halen uit de al bestaande bezoekers. Zowel eerste aankopen als herhaalaankopen
  • De nieuwe RLSA beta succesvol verwerken binnen Google AdWords

Oplossing

  • Verwerken van Google Shopping RSLA in de huidige campagne structuur
  • Opnemen van alleen-bieden bod aanpassingen binnen de huidige Google Shopping Campagne structuur
  • Herhaal bezoek stimuleren door volledige zichtbaarheid binnen de bestaande doelgroep te bereiken

Metrics

  • 78% lagere kosten per bestelling
  • 294% hogere conversiepercentage t.o.v. RLSA Search

Voordelen/resultaten

RLSA voor Google Shopping heeft heel erg veel potentie, voornamelijk omdat de de huidige bezoekers advertenties op productniveau te zien krijgen. Wanneer huidige bezoekers besluiten om opnieuw te gaan oriënteren weten we dat ons hele assortiment op productniveau gedekt zal worden door de Shopping campagnes.

De campagnes voor RLSA zijn ook nog te sturen op basis van Product filtratie in Google Shopping en segmentatie van het bezoek door middel van een remarketinglijst.
De targeting voor herhaalbezoek kan op deze wijze erg relevant gemaakt worden.

In deze case hebben we op een test ingericht op een zo groot mogelijke omvang. De remarketing lijst is daarom geselecteerd op homepage bezoekers.

In beide landen (Nederland en Duitsland) zien we een campagnes die een positieve bijdrage levert aan de doelstellingen. Met een conversiepercentage van meer dan 7,15% toont het succes aan van het inzetten van RLSA.

Relevante dienstverlening

Adverteren in de zoekmachines van Google en Bing.
Google Shopping is een dynamische mogelijkheid om uw productassortiment direct in de zoekresultaten pagina van Google te plaatsen.
Datafeed Manager is een management platform waarmee uw Feed kan worden geoptimaliseerd en verrijkt.