Tijdens de 1e editie van het SearchCongres op 2 oktober in de Meervaart in Amsterdam presenteerde Eduard Blacquière, Principal Consultant bij OrangeValley over het analyseren van de omvang van de doelgroep om zo tot een goede aanpak en businesscase te komen. De presentatie is hier terug te kijken.

Hoe groot is de doelgroep voor uw product of dienstverlening?

Welk deel van deze doelgroep bereikt u inmiddels met zoekmachine marketing doordat dit al concrete bezoekers zijn geworden? Hoe analyseer je de omvang van de doelgroep – zeker nu SEO zoekwoorden niet meer meetbaar zijn – om tot een goede businesscase te komen en hoe bereik je de juiste dialoog die past bij het zoekgedrag van de doelgroep in de verschillende fasen van de dialoog (van oriëntatie tot aankoop en support)? Tijdens deze presentatie wordt ingegaan op het uitvoeren van een doelgroep en bezoekanalyse – inclusief het inspelen op het nieuwe Google ‘Hummingbird’ algoritme – als onderdeel van een search strategie over de kanalen Organic Search, Paid Search en Social Search. U krijgt handvatten bij het opstellen van een online marketing business case, het segmenteren van uw doelgroep en het vertalen daarvan naar de gerichte search activiteiten.