Terwijl er steeds meer wordt geadverteerd met Adwords, LinkedIn en andere platformen zien we op dat het Bing platform toch een enorm bereik kan genereren tegen relatief lage kosten. De concurrentie en de clickprijzen vallen mee. 10 tot 20% meer bereik door de juiste mix tussen Adwords en Bing is al snel mogelijk.

Achtergrond
In oktober 2012 is Microsoft gestart met oude Yahoo Search Marketing accounts over te zetten naar het vernieuwde Bing Ads. Deze integratie heeft in recentelijk plaatsgevonden. Dankzij het vernieuwde Bing Ads kan er gebruik gemaakt worden van een gebruiksvriendelijk klantencentrum.

Bing Ads Editor

Net als AdWords Editor bestaat er ook voor Bing een Editor die het mogelijk maakt om Bulk wijzigingen door te voren voor campagnes en kunnen er bestaande Google AdWords accounts direct worden gekopieerd naar Bing Ads Editor. Dit werkt op dit moment nog niet 100% nauwkeurig waardoor er handmatig eerst een aantal instellingen moeten worden gewijzigd voor dat uw campagnes op actief worden gezet. Een groot verschil tussen de AdWords Editor en de Bing Ads Editor is dat het niet werkzaam is op het besturingssysteem van Apple.

Bereik Vergroten met Bing Ads

Ondanks dat Bing Ads op dit moment nog maar bij een aantal van onze opdrachtgevers actief is zijn de eerste resultaten positief bevallen. Niet alleen wordt door Bing Ads het bereik onder uw doelgroep vergroot met 10% tot 20%. De gemiddelde CPC ligt op ongeveer 50% van het de gemiddelde CPC van Google AdWords. Dit is verklaarbaar vanwege het feit dat de gemiddelde concurrentiedichtheid (binnen Nederland) beduidend lager is dan op het zoeknetwerk van Google.