Bing

In 2013 zien we dat Bing constante groei laat zien qua traffic, daarnaast is er ook op gebied van advertising een hogere CTR merkbaar net als een hoger conversiepercentage. Nog steeds laten adverteerders Bing links liggen waardoor de gemiddelde CPC daar 50% lager is.

 

Google Shopping

Afgelopen jaar zijn de Google Shopping campagnes met 60% gegroeid, CTR op Product Listing Ads is daarmee ook verdubbeld. Dit komt ook mede door de ruimte die Google hiervoor beschikbaar stelt. Door Google Shopping alleen betaald te maken zijn de kosten ook met 53% gestegen.

 

Mobiel

De toename van mobiel waarvan iedereen al bewust is zal ervoor zorgen dat omzet uit advertising omhoog blijft gaan. De kosten zullen ook blijven toenemen net als de targeting mogelijkheden die via mobiel straks mogelijk zijn.

 

Facebook

Ondanks de berichten dat Facebook mogelijk na 2017 een snelle dood zal sterven, zal Facebook ook dit jaar nog blijven groeien. Binnen Europa zal deze groei minder hard zijn dan in de UK.

 

Custom Audiences

Daarnaast zien we dat het maken van “Custom Audiences” met leeftijd en geslacht ervoor zorgt dat we CPA met 64% kunnen verlagen. Custom Audience is nu al mogelijk op Facebook en zal mogelijk ook beschikbaar worden bij Google. Audiences zullen straks de nieuwe zoekwoorden worden, door deze Audiences continu te blijven aanvullen met informatie zal ervoor zorgen dat wij straks in staat de intentie van de gebruiker beter te begrijpen.

 

TV Online

De stap naar TV reclames inkopen via online zal ook dit jaar gaan plaatsvinden. Sky is dit aan testen waarbij per huishoudens op maat reclames ontvangen binnen de bestaande reclame blokken.

 

Billboard

Ook billboard advertising wat online kan worden ingekocht zijn nieuwe middelen waarmee we als online marketeers mee krijgen te maken. Dankzij de GPS van mobiel zal het d.m.v. Real Time Bidding mogelijk worden per persoon verschillende advertenties te tonen.