Inzicht in de customer journey is cruciaal om succesvol digital marketing te bedrijven. Om de customer journey in kaart te brengen is een helder beeld van wie de doelgroep is en het mediaconsumptiegedrag van de doelgroep essentieel. 

De digital strategen brengen de huidige customer journey in kaart door verschillende databronnen te combineren. Denk hierbij aan:

  • het zoekgedrag in zoekmachines welke informatie geven over de behoefte en het gedrag van de doelgroep,
  • een site survey waarmee we vragen waarom uw doelgroep de website verlaat, 
  • een funnel analyse met data uit Google Analytics en branche informatie.

Vervolgens zetten we de huidige customer journey af tegen de gewenste customer journey.

De meerwaarde van Customer Journey Mapping
Het resultaat van de customer journey analyse is een uitwerking van de customer journey met inzicht in hoe de doelgroep optimaal (snel en kostenefficiënt) te bereiken is. Specifiek via welke touchpoints en met welke communicatieboodschap. Hierin maken we onderscheid in owned, earned en paid kanalen.

Customer journey mapping vormt samen met de Strategische sessie en Data-driven persona’s, de basis voor het Strategisch plan.