Vorige week donderdag was ik namens OrangeValley aanwezig op Emerce eRetail 2015, dit event is gefocust op de ontwikkeling van retail.

Vanuit OrangeValley hebben we de ontwikkelingen binnen retail gekoppeld aan onze visie. We weten namelijk dat de consument niet denkt in kanalen of devices. De customer Journey van de klant is hierdoor steeds moeilijker te attribueren.

In de retail gaan de ontwikkelingen misschien nog wel sneller, dit komt mede door de digitalisering van de winkel. Online en offline zal steeds verder naar elkaar toe gaan groeien. Hierbij is het de uitdaging om ook in een omnichannel gedachte met de klant te communiceren. Het centraliseren van de consument, zodat deze tijdens zijn of haar customer journey een relevante boodschap ontvangt.

Op Frankwatching licht ik mijn key learnings toe die ik voor 2015 zie als belangrijkste trends in de retail.

1. Inspelen op de connected consument
2. Digitale ervaring personaliseren
3. Verhoog het aantal touchpoints

Daarnaast heeft Google nuttige informatie over de toekomst en ontwikkelingen voor Omni-Channel.
Think with Google Local Retail
Omni-Channel Shoppers: An Emerging Retail Reality