Centraal Beheer Achmea, een toonaangevend verzekeringsmerk in een zeer competitieve branche, wil bezoekers op de website optimaal informeren en motiveren om klant te worden.

Uitdaging

De kenmerken van deze online optimalisatie uitdaging:

  • Zware concurrentie;
  • Intensieve customer journey;
  • Grote invloed van vergelijkingssites;
  • Hoge CPA’s (kosten per acquisitie) en campagnebutgetten;
  • Aankomend redesign van de website.

Aanpak

Door bezoekers op de website optimaal te informeren en motiveren neemt de kans op conversie toe. In combinatie met het zoveel mogelijk wegnemen van drempels en mogelijke angsten bij potentiële klanten leidt dit tot een stijgende conversie.

Hierbij richt Centraal Beheer zich bewust niet uitsluitend op optimalisatie van de funnel, maar juist ook op product- en landingpagina’s van www.centraalbeheer.nl.

Autoverzekeringspagina:Informeer de bezoeker niet alleen in funnel over verschillende dekkingen, maar juist ook op de voorliggende product- en landingspagina.

Autoverzekering productpagina: Informeer de bezoeker niet alleen in funnel over verschillende dekkingen, maar juist ook op de voorliggende product- en landingspagina.

Bijkomende uitdaging is een aankomend, grondig redesign van de website. Het testtraject heeft dus als doel de huidige website te optimaliseren én tegelijkertijd learnings en inzichten te verkrijgen die bruikbaar zijn voor de uitwerking van het nieuwe design. De pijlers van de aanpak:

  • Bezoekers optimaal informeren en motiveren;
  • Wegnemen mogelijke angsten en drempels;
  • Bruikbare inzichten verkrijgen voor huidige én volgende website.

Resultaat

Door het optimaliseren van de informatie over geboden dekkingen, producteigenschappen en waardepropositie (bijv. USP’s) realiseert Centraal Beheer meer online sales waardoor de ingezette campagne budgetten beter kunnen renderen.

Enerzijds zijn de verbeteringen die voortkomen uit het optimalisatie traject gericht op de pagina’s van de huidige website. Anderzijds wordt bij het opstellen van hypotheses en uitvoeren van A/B testen rekening gehouden met het feit dat deze ook inzichten opleveren die bruikbaar zijn voor de uitwerking van het nieuwe design. Op deze manier hebben de inzichten een blijvende, herbruikbare waarde.

Quote

“We hebben als organisatie de doelstelling om zoveel mogelijk fact-based te werken. Het verbeteren van de website op basis van goed uitgevoerde A/B tests is dan een vanzelfsprekend proces. Recent hebben we bijvoorbeeld een A/B test afgerond die een kleine 10 procent extra autoverzekeringspolissen oplevert. Dat is een significant resultaat en het einde is nog lang niet in zicht!

– Wouter Kroon (Senior Online Marketeer, Centraal Beheer Achmea)