De Jong Intra Vakanties is een Nederlandse, geheel onafhankelijke, allround touroperator. Deze reisorganisatie is sinds 1972 actief en biedt een ruim assortiment aan busreizen, stedentrips, autovakanties, vliegvakanties, camping en verre reizen aan. De reizen zijn te boeken bij de ANVR aangesloten reisbureaus en via de website dejongintra.nl.

Uitdaging

  • Zware concurrentie in de reisbranche
  • Moeilijk te onderscheiden producten
  • Online is het primaire oriëntatie & koopkanaal voor consument

De optimalisatie van de website is dan ook cruciaal.

Voor De Jong Intra Vakanties begeleidt OrangeValley het conversietraject. Om naast de webanalyse data meerdere optimalisatie kansen in kaart te brengen, diende er vanuit meerdere invalshoeken informatie te worden verzameld.

Oplossing

Als onderdeel van het reguliere conversieoptimalisatietraject is gebruik gemaakt van kwalitatieve data. Er is gebruik gemaakt van een Exit Survey binnen het boekingsproces op dejongintra.nl, waarin bezoekers die de website dreigen te verlaten naar hun mening werd gevraagd.

De_Jong_Intra_-_succescase_-_Google_Documenten

Voordelen/Resultaten

  • Antwoord gekregen op waarom bezoekers afhaken; inzicht in uitstapredenen en onduidelijkheden binnen het boekingsproces, met concrete feedback van bezoekers
  • Inzicht in het aantal bezoekers dat naar de website kwam met de intentie om een reis te boeken
  • Opstapplaatsen en tijden voor busreizen waren onvoldoende zichtbaar
  • Ruime hoeveelheid aan uiterst relevante test-ideeën toegevoegd aan de test-roadmap en quick fixes voor de website.
    Testen uitgevoerd en quick fixes doorgevoerd op basis van kwalitatieve data.

Verbeterde metrics

De tussenstand na bijna een jaar:

  • 12% hogere conversieratio
  • Hogere gemiddelde orderwaarde
  • Hogere ROI op Adwords investeringen

Ook meer omzet binnen halen? Download de OrangeValley conversie whitepaper.

Quote

OrangeValley heeft ons geholpen met het opzetten van het conversietraject om meer rendement te halen uit ons e-commerce budget. Door de juiste inzet van A/B-testen en gebruikersonderzoeken leren wij niet alleen onze doelgroep beter kennen, maar heeft het conversietraject ook geresulteerd in een sterk verbeterde conversieratio, hogere ROI op ons adspend budget en is de gemiddelde orderwaarde met 8% gestegen.”

– Marvin Soekra (‎E-commerce specialist bij de Jong Intra Vakanties)