Uitdaging

Simyo is een van de grootste mobiele providers van Nederland. De dienstverlening van Simyo bestaat uit het verkopen van Sim Only abonnementen en prepaid simkaarten. De telefoniebranche is een erg grote maar ook zeer concurrentiegevoelige branche met een aantal grote spelers.

Er lag een grote uitdaging, Simyo wilde het relevant bezoekverkeer op belangrijke zoekwoorden vergroten, meer productsales generen en meer zichtbaar zijn en te blijven op belangrijke zoekwoorden zoals Sim Only en Prepaid.

Aanpak

Om het online zoekverkeer volledig in kaart te brengen werd er begonnen met een uitgebreide doelgroepanalyse. Tijdens de doelgroepanalyse zijn alle relevante zoektermen voor Simyo in kaart gebracht en is er een websitestructuur geadviseerd.

Daarnaast is de hele website geanalyseerd op de belangrijkste punten door middel van een site-analyse. Met de verbeteringen uit de site-analyse is er samen met Simyo een effort-gain matrix opgesteld en uitgevoerd. De site-analyse wordt doorlopend uitgevoerd, gemonitord en bijgestuurd.

Resultaat

Het resultaat van onze constructieve aanpak sinds 2012 is: een significante stijging in de zoekresultaten op een aantal belangrijke sleutelwoorden. Bijvoorbeeld een stijging van 15 plekken naar plek 3 op het zoekwoord Sim Only, een stijging van 20 plekken op het zoekwoord prepaid (plek 3) en het toenemen van het aantal bezoekers met 25%!

Daarnaast is de online autoriteit van Simyo.nl aanzienlijk vergroot door het inzetten van content marketing en is de ervaren laadtijd door het inzetten van website performance optimalisatie verbeterd van 2.6 seconden naar 1.4 seconde.