Stedentrips.nl doet precies wat de naam doet vermoeden; het verzorgen en organiseren van complete Stedentrips. Dit doen ze in ruim 50 steden over de hele wereld. Tot 2014 was Stedentrips.nl één van de grootste SEO spelers in de stedentrip branche. Een grootschalige website migratie en de toenemende concurrentie bracht hier verandering in. Stedentrips.nl verloor een aanzienlijk deel van haar organische zichtbaarheid. In 2018 kwam OrangeValley aan boord, met als doel: Stedentrips.nl organisch weer aan de SEO top!

Uitdaging

Stedentrips.nl wil in haar branche weer in de top van het organisch zoekverkeer zichtbaar zijn. Het primaire doel voor het SEO kanaal is 30% meer organische klikken en 75% meer organische omzet in de eerste half jaar van 2019.

Aanpak

De doelgroep van Stedentrips.nl bestaat grotendeels uit veertig-plussers. Om beter inzicht te krijgen in de doelgroep zijn er on-site surveys uitgevoerd en hebben we het online gedrag van de bezoeker live getest in ons Biometrisch Usability Lab. Hierin kwam onder andere naar voren dat de doelgroep een grote(re) informatiebehoefte heeft dan op de website werd aangeboden. Meer onpage content dus!

Uit de SEO Website analyse bleek, dat naast content optimalisatie, de grootste groeipotentie zit in techniek en autoriteit optimalisaties. De focus van de werkzaamheden voor het organische kanaal kwam dan ook op deze pijlers te liggen. In totaal zijn er 58 technische SEO tickets en 85 content tickets uitgevoerd. De belangrijkste hiervan waren:

  • Content indexeerbaar maken;
  • Server errors oplossen die door de migratie zijn ontstaan;
  • Interne linkstructuur wijzigen en uitbreiden;
  • Volledig herschrijven belangrijkste pagina’s.

Werkzaamheden Stedentrips.nl

Resultaat

Mede dankzij de implementatie van 143 optimalisaties pakken we organische topposities. Daarbij hebben we de volgende resultaten behaald in het eerste halfjaar van 2019:

  • 32,25% meer organische klikken in de eerste 2 kwartalen van 2019 (doel was 30%);
  • 93% meer organische omzet in de eerste 2 kwartalen van 2019 (doel was 75%).

Quote

Stedentrips is actief in een zeer competitieve markt, met dank aan de ondersteuning van OrangeValley zijn we wederom in staat om organisch aan de top te staan.

– Jan-Bert Wissink, Managing Director van Stedentrips.nl