Op woensdag 21 april 2010 vindt in de Meervaart in Amsterdam de eerste Google Analytics User Conference plaats. Het congres richt zich op de gebruikers van Google Analytics. Het congres komt voort uit een samenwerking tussen Google Nederland en zes Google Analytics Authorized Consultants. Naast OrangeValley zijn dit ClickValue, Netprofiler, Netsociety, Traffic4U en Traffic Builders.


Google Analytics en SEO

Namens OrangeValley spreken Eduard Blacquière en Egan van Doorn spreken op dit congres. Eduard laat een model zien om het rendement op SEO investeringen te meten en verantwoord te gaan investeren. Achteraf meten blijkt vaak al een uitdaging, laat staan vooraf voorspellen wat een zoekmachine-optimalisatie investering kan opleveren. In beide situaties kijken we uiteraard naar het nut van Google Analytics hierin.

Egan laat zien hoe u met behulp van Google Analytics grip kan houden op uw online campagnes. Vaak gaat een groot deel van het marketingbudget naar online media. Maar vaak hebben bedrijven slecht grip op de eigen geïnvesteerde marketingeuro’s. De opdrachtgever kijkt niet zelden slechts vanaf de zijlijn mee met het ingeschakelde mediabureau.

Grip op je marketingbudget

Bij OrangeValley zijn we echter van mening dat het belangrijk is om te allen tijde ook zelf een vinger aan de pols te houden en grip te houden op de gedane media-investeringen. Als marketeer moet je tenslotte aan het einde van de rit zelf aan de directie de uitgaven en het rendement verantwoorden.

Egan laat zien op welke manier je als marketeer met behulp van Google Analytics goed grip houdt op je besteedde marketingbudget. En hij legt uit hoe je op basis van de inzichten uit de data tussentijds campagnes kunt bijsturen om zoveel mogelijk rendement uit je geïnvesteerde marketingeuro’s te halen.