Ik ben Robert en werk sinds 2014 bij OrangeValley. Hiervoor werkte ik o.a. bij Takeaway.com, dat je in Nederland kent als Thuisbezorgd.nl. Ook heb ik gewerkt bij online verzekeraar Ditzo. Daarnaast heb ik in het verleden nog wat uitstapjes gedaan in de radiowereld. Zo was ik ‘s nachts te horen als radio-dj bij Radio538. Je zou kunnen zeggen dat ik enorm geïnteresseerd ben in zowel traditionele als nieuwe media. De snelheid waarin online media zich blijft ontwikkelen is ongelofelijk en eigenlijk alleen maar bij te houden in een omgeving die volledig online minded is. Zoals hier bij OrangeValley.

Wat vertel ik in de kroeg dat ik voor werk doe?

Ik doe iets met internet 🙂 Nee grapje, Ik help verschillende bedrijven met het verbeteren van de resultaten van hun website, zodat zij hier meer rendement uithalen.

Wat doe ik écht?

Ik ben online marketing consultant bij OrangeValley en werk aan mooie opdrachten bij interessante opdrachtgevers. Mijn voornaamste aandachtsgebied is conversie optimalisatie. Dat wil zeggen; ervoor zorgen dat website bezoekers de gewenste actie gaan uitvoeren of aankoop doen.

Hoe ziet mijn werkdag eruit?

  • Het is maandag, bij binnenkomst op kantoor eerst een kop koffie en snel een plekje zoeken.
  • Vandaag werk ik verder aan een opdracht voor een grote verzekeringsmaatschappij. Samen met mijn conversie collega’s bereiden we een aantal A/B testen voor om de functionaliteit, gebruiksgemak, gebruikerservaring en overtuigingskracht van hun website te verbeteren.
  • Na akkoord van de opdrachtgever, kan dat meteen live op hun website. Binnenkort kunnen we de resultaten analyseren en er vervolgacties op in zetten.
  • Ook ben ik eerste aanspreekpunt voor deze klant en heb ik een aantal vragen aan mijn SEA, SEO en Webanalyse collega’s. De antwoorden op die vragen zijn van belang voor een campagne die binnenkort start en koppel ik terug aan de klant.
  • OrangeValley besteedt veel aandacht aan innovaties om ervoor te zorgen dat we onze opdrachtgevers met de beste diensten en producten verder helpen. Ikzelf ben productmanager van een online tool en hiervoor heb ik na de lunch een call om de laatste requirements af te stemmen met de opdrachtgever.
  • Later in de middag heb ik samen met een van onze Display specialisten een afspraak bij Google. Ze hebben ons uitgenodigd om een account van een klant te bespreken.
  • Aan het einde van de middag werk ik mijn agenda bij, morgen ben ik de hele dag op locatie aan het werk.

Waarom heb ik gekozen voor OrangeValley?

  • Een groot voordeel van OrangeValley is dat we hier met een team van specialisten per discipline (SEA, SEO, Web Analyse, Display Advertising, Conversie Optimalisatie) samenwerken. Je kunt dus veel leren van je collega’s, je houdt elkaar scherp en kan altijd iemand om hulp of feedback vragen.
  • Regelmatig hebben we een intern kenniscafé. In een uurtje tijd laat een collega een opdracht, product of dienst zien waar hij/zij aan heeft gewerkt. Zo leren we van elkaar.
  • We lunchen gezamenlijk in onze kantine. Tijdens de lunch duiken er een paar collega’s achter de Playstation en worden er in de game-room wat dartpijltjes gegooid.
  • Ook aan training geen gebrek. Onlangs heb ik bijvoorbeeld een training adviesvaardigheden gevolgd. Maar er is ook veel training on the job.
  • OrangeValley heeft flex werkplekken. Dit betekent dat je niet altijd naast dezelfde collega’s zit. Op deze manier leer je je collega’s en hun werk beter kennen.
  • Vaak werken we op locatie bij onze opdrachtgevers. Op deze manier kunnen we nog efficienter ons werk doen. In de praktijk betekent dit dat je 1 of meerdere dagen per week ‘op locatie’ aan het werk bent.
  • Op vrijdagmiddag gaat de muziek aan en komt het bier uit de koelkast. De wekelijkse vrijdagmiddag borrel bij OrangeValley is legendarisch.

Bekijk hier onze vacatures en wie weet, ben je binnenkort mijn collega.

Schermafbeelding 2015-04-29 om 13.03.30

IMG_0711

IMG_0713