Website foto 11 – 2019

Arjan

OrangeValley wave
Google Server Site Tagging

Google Tag Manager Server-Side Tagging: Betere datakwaliteit, performance en security

Recent heeft Google een nieuw Tag Manager container type aangekondigd, namelijk de Server-side tagging container. Op dit moment is de publieke beta versie beschikbaar. In dit artikel vind je informatie over wat server-side tracking is, behandelen we de verschillen tussen client-side en server-side tracking en gaan we in op de voordelen.  Wat is server-side tag…
Lees meer
myriam-jessier-VCtI-0qlVgA-unsplash

Google Analytics 4 is here. What will the future bring us and why is this a better name than App + Web?

On October 14th it was announced that Google Analytics App + Web will continue as Google Analytics 4. With the choice of a new name it becomes clearer that these properties are the future of Google Analytics, also when your organization doesn’t have an app. Just over a year ago, in August 2019, Google released…
Lees meer
Google Analytics 4 - OrangeValley

Google Analytics 4 is hier. Wat gaat de toekomst ons brengen?

Vandaag is bekend geworden dat Google Analytics App+Web verder zal gaan als Google Analytics 4. Met de keuze voor een nieuwe naam wordt duidelijker dat deze properties de toekomst zijn van Google Analytics, ook zeker wanneer je binnen je organisatie geen apps beheert. Iets meer dan een jaar geleden, in augustus van 2019, heeft Google…
Lees meer
google-firebase

Analytics voor apps, wat kan ik met Firebase?

Eind 2019 is Google Analytics App+Web aangekondigd door Google. Met deze nieuwe versie van Google Analytics is het mogelijk om App en Web data te combineren en te analyseren. Het verzamelen van de web data kan worden ingericht via bijvoorbeeld Google Tag Manager. Om ervoor te zorgen dat het verkeer van je native iOS- of…
Lees meer
Google Analytics

Het effect van al het ITP geweld op Google Analytics data

“Half the money I spend on advertising is wasted; the trouble is I don’t know which half”. Met de komst van digitale media waren we hard op weg om de leus van John Wanamaker voorgoed in de vergetelheid te laten raken. De meetbaarheid die alle media in het online landschap met zich meebrengen zorgt ervoor…
Lees meer
ITP 2.2 Tracking

De impact van Intelligent Tracking Prevention (ITP 2.1 & 2.2) op online marketing

Intelligent Tracking Prevention (ITP) is inmiddels alweer sinds halverwege 2017 actief in de webbrowser Safari. De meest recente versies (ITP 2.1 en ITP 2.2) hebben steeds meer impact op het gebied van online adverteren, analytics en A/B-testing. In dit artikel gaan we in op deze ontwikkeling en de impact hiervan op online marketing. Wat is…
Lees meer
UNADJUSTEDNONRAW_thumb_60

Bezoek 20 september het WA event: De veranderende rol van de Webanalist

De rol van de webanalist is aan het veranderen, niet enkel vanwege de invoering van de GDPR, maar ook vanwege alle ontwikkelingen omtrent automatisering en de toenemende hoeveelheid beschikbare data. Tijdens ons kennisevent van donderdag 20 september geven wij antwoord op een groot aantal vragen en helpen wij de deelnemers om data gemakkelijk en op een begrijpelijke manier beschikbaar te stellen….
Lees meer
web-analytics

Het belang van userbased web analytics voor een 360-graden klantbeeld

Ongeveer vier jaar geleden maakte ik voor het eerst kennis met het vak webanalyse. Sinds de eerste dag ben ik gewend om analyses op ‘sessiebasis’ uit te voeren. In eerste instantie voelt dit wat vreemd aan. Het gaat toch om de gebruiker? Naarmate ik beter bekend raakte met de afhankelijkheden van de metingen en de…
Lees meer
Google Analytics User Conference

Webanalyse in de spotlights – Google Analytics User Conference 2016

Op 12 en 13 april stond de 9e editie van de Google Analytics User Conference (GAUC) op de kalender. De GAUC is het grootste evenement over Google Analytics in Europa. Verdeeld over twee dagen worden door de consultants van de Nederlandse Google Analytics Certified Partners trainingen en Master Classes gegeven. In dit artikel ga ik verder in…
Lees meer
Google Premium workshop dublin

Uitbreidingen Google Analytics Premium: de klant centraal

Tijdens de Google Premium workshop te Dublin werden er verschillende sessies gehouden over de extra’s die er binnen Google Analytics Premium beschikbaar zijn. Daarnaast werden er demo’s gegeven van nieuwe functionaliteiten die dit jaar uitgelogd worden.
Lees meer