Website foto 11 – 2019

Arjan

Google Premium workshop dublin
Data Analytics Artikel

Uitbreidingen Google Analytics Premium: de klant centraal

Tijdens de Google Premium workshop te Dublin werden er verschillende sessies gehouden over de extra’s die er binnen Google Analytics Premium beschikbaar zijn. Daarnaast werden er demo’s gegeven van nieuwe functionaliteiten die dit jaar uitgelogd worden.
Lees meer
Marketing automation
AdvertisingData Analytics Artikel

Hoe bepaal je de juiste kpi’s voor programmatic marketing automation?

Als je aan de slag gaat met marketing automation, moet je allereerst de randvoorwaarden op orde hebben. De volgende stap is na te denken over de vraag hoe je het succes van je marketing automation gaat beoordelen. Kortom: het is tijd om de kpi’s vast te stellen!
Lees meer
GTM Certified Partner Badge
Data Analytics Artikel

OrangeValley is Google Tag Manager certified partner

OrangeValley is vorige week door Google opnieuw geaccrediteerd als Google Tag Manager Certified Partner. Dit betekent dat OrangeValley zich heeft bewezen en voldoet aan de strenge eisen zoals Google deze stelt aan haar partners. Wij hebben inmiddels al veel ervaring in het beheren en implementeren van (complexe) Google Tag Manager omgevingen. Dit doen wij zowel…
Lees meer
2015-06-09 09.03.41
Nieuws Artikel

The Power of Together Google Analytics Summit

Op 9 en 10 juni j.l. was OrangeValley weer aanwezig op de jaarlijkse Google Analytics Summit in San Francisco. Het thema was dit jaar: The Power of Together. Van tevoren was reeds bekend gemaakt dat, anders dan andere jaren, dit jaar het gehele event on NDA kwam te staan.
Lees meer
Data Analytics Artikel

Meer inzicht uit conversietesten met behulp van web analytics

Bezoekers verwachten dat ze op elk moment snel en eenvoudig een relevant aanbod krijgen. Om bezoekers goed te kunnen bedienen ga je inzichten verzamelen over hoe de verschillende doelgroepen op je website informatie gepresenteerd willen krijgen in de verschillende fases van de customer journey. Met behulp van conversietesten kun je deze inzichten gaan verzamelen. Het…
Lees meer
Data Analytics Artikel

Stappenplan (CBP) Instellen Privacy Instellingen Google Analytics

Stap 1: Sluit een bewerkersovereenkomst met Google Op grond van artikel 14 van de Wet Bescherming Persoonsgegevens (Wbp) dient u als verantwoordelijke een bewerkersovereenkomst te sluiten met Google. In deze overeenkomst wordt vastgelegd dat Google alleen als bewerker optreedt bij de verwerking van de persoonsgegevens van uw websitebezoekers. De overeenkomst is eenvoudig aan te gaan…
Lees meer
14573162926_1a9c5576f1_z
Zoekmachine optimalisatie Artikel

Waarom overstappen naar HTTPS de moeite waard is

Recent heeft Google aangegeven dat het hebben van een beveiligde verbinding voor je website, ook wel HTTPS genoemd, meegenomen wordt als rankingsignaal bij het rangschikken van de zoekresultaten. Door deze aankondiging overwegen steeds meer bedrijven om over te stappen naar HTTPS. Recent onderzoek laat ook zien dat website’s met HTTPS een licht voordeel hebben in…
Lees meer
IBAN-BIC-nr
Conversie Optimalisatie Artikel

Brengt IBAN ook jouw conversie onder druk?

Per 1 februari 2014 dient men, voor het uitvoeren van transacties binnen Europa, verplicht gebruik te maken van IBAN (International Bank Account Number). Het lijkt een relatief kleine wijziging, maar wel een eentje die flinke impact kan hebben op de conversie van het websitegebruik. Het ingeven van het vertrouwde bankrekeningnummer wordt dan voor veel gebruikers…
Lees meer
AdvertisingConversie Optimalisatie Artikel

Shopping 5.0: integratie offline, online en mobile ?? OrangeValley

Afgelopen dinsdag (12 november) stond er weer een Online Tuesday op de agenda. Deze avond waren er een drietal gastsprekers rondom het onderwerp ‘Shoppen 5.0 – integratie van offline, online en mobile’. Graag delen we een aantal highlights uit de presentaties van deze avond. Bol.com – Maurice Jongerius (Manager Mobile) Het verhaal vanuit Bol.com ging…
Lees meer
Data Analytics Artikel

Slimmer segmenteren met de Google Analytics Segment Builder (I)

  Google is de laatste maanden druk bezig met het doorvoeren van vele soorten verbeteringen in Google Analytics. Deze wijzigingen zijn in bijna alle gevallen specifiek gericht op Universal Analytics. In een drietal artikelen wil ik ingaan op een nieuwe feature die de wijze waarop u inzicht kunt halen uit het gedrag van uw bezoekers…
Lees meer