Website foto 11 – 2019

Duncan

OrangeValley wave
Google Cookies

Google koopt tijd voor de Cookieless future

De techgigant Google komt terug op hun eerdere aankondiging de third party cookies te laten vervallen in hun Chrome browser technologie. Waar ze begin 2020 al aan hebben gegeven te streven naar een realisatie binnen dit jaar, is de termijn nu naar 2023 verschoven. Google wijkt hierin af van de andere grote spelers als Apple…
Lees meer
ThuisBieb KB head

Voor een goed verhaal hoef je de deur niet uit.

In samenwerking met de online Bibliotheek (onderdeel van de KB, de nationale bibliotheek) heeft OrangeValley een campagne ingezet in de periode vanaf 6 april tot en met 1 juni: de ‘ThuisBieb’ campagne. Dit was een tijdelijke gratis app voor zowel Android als Apple. Wel of geen lid van Bibliotheek; deze app was voor iedereen beschikbaar….
Lees meer
Apple Search Ads vs Google App Campaign

De meerwaarde van Apple Search Ads voor je paid kanaal

Het platform ‘Apple Search Ads’ is nu een klein jaar in Nederland en zeer interessant als je gericht wilt adverteren via de App Store van Apple. In dit artikel leg ik de basis uit en gaan we aan de hand van een case de resultaten vergelijken tussen Apple Search Ads en Google App campaign. Afbeelding:…
Lees meer
Emerce Retail 2020 recap

Emerce Retail 2020: een terugblik

Donderdag 12 maart organiseerde Emerce hét jaarlijkse event voor Retailers: Emerce Retail 2020. OrangeValley was aanwezig als sponsor en spreker. In dit artikel geven wij een korte inhoudelijke terugblik op de dag.  De twee meest besproken thema’s van de dag: Corona en Amazon. Hoewel de ontwikkelingen van het Corona-virus ons allen bezig houden, kon het…
Lees meer
eta

ETA’s zijn de nieuwe standaard

Vorig jaar zijn ze groots aangekondigd en sinds 31 januari 2017 zijn we inmiddels op het punt beland dat je niet anders meer kan, expanded text ads (ETA’s). Vanaf die datum is het niet meer mogelijk om de gebruikelijke standaard tekst advertenties (STA’s) toe te voegen of te wijzigen. Hetgeen overigens niet betekend dat deze STA’s…
Lees meer

Video: Paid Search Strategy om de customer Journey

Paid Search Strategy om de customer Journey Campagnes hebben tegenwoordig zoveel opties om te optimaliseren dat de keuze enorm is. Men kan een bod aanpassen voor locatie? Voor apparaten? Type gebruiker? Of allemaal tegelijk? Met een dergelijke hoeveelheid aan mogelijkheden wordt het ondoenlijk om dit allemaal handmatig bij te kunnen werken. Technologische ontwikkelingen bieden hier…
Lees meer
2015-adlogo

4 updates in Google Adwords waar je niet om heen kan in 2016

Eind mei presenteerde Google een aantal vernieuwingen binnen Adwords die voor de komende periode op de plank zouden liggen. Een aantal daarvan zijn inmiddels in een verhoogd tempo doorgevoerd. Bij deze een recap voor wat je op korte termijn (vanaf heden) kan verwachten. Expanded text ads (ETA) wordt de standaard Heel lang is de vrijgekomen…
Lees meer