Website foto 11 – 2019

Jandaan

OrangeValley wave
cookies

Adverteren zonder cookies; hoe nu verder?

Zoals al in een aantal artikelen door collega’s van OrangeValley is beschreven, hebben de laatste updates rondom ITP/ETP (Intelligent/Enhanced Tracking Prevention) ervoor gezorgd dat de advertentiedoelgroepen een stuk kleiner worden. Dit geldt momenteel met name voor gebruikers van de browsers Safari en Firefox. Maar Google heeft voor Chrome ook aangegeven dat binnen nu en twee…
Lees meer
friends of search - SEA recap 2

Een SEA terugblik op Friends of Search 2020

De zevende editie van Friends op Search vond op dinsdag 4 februari plaats in de Kromhouthal in Amsterdam. Een vol programma, met zowel een SEO- als een SEA-track. In dit artikel vind je een recap van de belangrijkste SEA ontwikkelingen die besproken zijn. De rode draad: controle hebben én houden op het proces van automatisering….
Lees meer
FoS Voice Position 0

De toekomst van de Search marketeer

Tijdens Friends of Search 2019 is uitvoerig stilgestaan bij de toekomst van de search marketeer. Thema’s die behandeld werden tijdens de sessies waren voice search, artificial intelligence en machine learning. De vraag is: Wat voor effect hebben deze ontwikkelingen op het werk van de search marketeer? In de eerste sessie van het evenement stelt James…
Lees meer
2018-02-08-PHOTO-00000562

Insights Friends of Search 2018 – Jubileum editie

Friends of Search 2018, hét toonaangevende event voor online marketeers die zich bezighouden met online search. Dit jaar vond alweer de vijfde editie plaats welke in het teken stond van ‘The Best of…’. Een aantal search-toppers besteeg het podium met als belangrijkste boodschap: de rol van de online marketeer is aan het veranderen. James Whittaker…
Lees meer
AdWordsGoogleTNW

Update: Kwaliteitsscore in AdWords

De kwaliteitsscore van zoekwoorden bepaald voor een groot deel de positie van je advertenties. Deze score is dus van groot belang voor iedere AdWords adverteerder. De advertentie-rangschikking op Google wordt bepaald door je maximumbod, de kwaliteitsscore en de verwachte impact van extensies. De recente update van Google maakt het mogelijk de verschillende componenten van de…
Lees meer
artikel__propositie_en_de_customer_journey_-_google_documenten

Propositie is bepalend voor relevantie van SEA campagnes

Dat een bepaald moment belangrijk is in de customer journey van een klant wil nog niet zeggen dat je er op dat moment middels je SEA advertentie altijd moet staan. Zeker wanneer de propositie de zoekvraag van de consument niet goed kan beantwoorden. Relevantie en dialoog met de consument blijven daarom leidend voor succesvolle SEA campagnes….
Lees meer

Verslag Training Day GAUC 2015

Google Analytics User Conference 2015 Op 16 juni werd ik door OrangeValley op pad gestuurd om kennis op te doen van Google Analytics. Dit ging ik doen bij de negende editie van de GAUC. Hét grootste evenement over Google Analytics van Europa. Dit evenement bestaat uit twee dagen. De Training Day, waarop er 30 workshops…
Lees meer