Website foto 11 – 2019

Jeroen

OrangeValley wave
Facebook Ads experimenteren

De mogelijkheden van experimenten binnen Facebook Ads

Facebook is voor veel bedrijven een belangrijk kanaal voor het genereren van zichtbaarheid en transacties. Een data gedreven optimalisatie aanpak is cruciaal om resultaten op dit platform te verbeteren. Facebook biedt via de tool experimenten diverse mogelijkheden om nieuwe innovaties of aanpassingen op een data gedreven manier te testen. Dit artikel gaat in op de…
Lees meer
Google Ads en SEA strategieen

Het belang van data driven optimalisatie binnen SEA

Adverteren via zoekmachines (SEA) is voor veel bedrijven een belangrijk kanaal om verkeer en omzet te behalen. Deze afhankelijkheid maakt het extra belangrijk om (grote) aanpassingen eerst te valideren aan de hand van A/B testen, voordat het definitief wordt doorgevoerd. Een data driven aanpak bij het optimaliseren van SEA campagnes zorgt ervoor dat de continuïteit…
Lees meer
Schermafbeelding-2019-05-17-om-12.12.23

Vier effectieve manieren om meer resultaat te halen op Marketplaces

In dit artikel benoemen we 4 punten hoe je als bedrijf het verschil kan maken op een marketplace. Met als doel om zo goed mogelijk vindbaar te zijn binnen een marketplace en de zogenaamde buy box te winnen. Met het winnen van de buy box ben je de standaard eerste optie als consumenten een product…
Lees meer
Machine Learning binnen Google Ads

Meer omzet en flink hogere ROAS dankzij slimme Machine Learning toepassing bij Diks Verzekeringen

Het team van OrangeValley heeft voor Diks Verzekeringen binnen 12 maanden een omzetstijging van 118,38% behaald op de generieke zoekwoorden. Daarnaast verbeterde de ROAS zelfs met 42,83%. En dat in een van de meest concurrerende online markten, waar CPC’s oplopen tot boven de €10. Dit hebben we gerealiseerd door de campagne- en advertentiegroep structuur van…
Lees meer
abtesting

Verbeter je landingspagina met deze 5 Google Ads testen

De afgelopen jaren zijn veel activiteiten in Google Ads geautomatiseerd. Nog niet zo lang geleden moest je biedingen handmatig instellen en advertenties zelf schrijven. Tegenwoordig nemen de machine learning technologieën van Google dit grotendeels van je over, waardoor de directe invloed van de online marketeer minder groot wordt. Hoe kan je als digital advertising specialist…
Lees meer
Bilderberg logo

Klantcase: Meer omzet tegen lagere kosten voor het SEA kanaal van Bilderberg Hotels

Tot een jaar geleden was het een grote uitdaging voor Bilderberg Hotels om haar omzetdoelstellingen voor het SEA kanaal te realiseren. Sinds begin 2019 kwam daar verandering in: Een omzetstijging van 69,58% in augustus 2019 t.o.v. dezelfde maand vorig jaar. Een toename van omzet tegen de seizoenstrend in en een zeer stabiele ROAS. Dit allemaal…
Lees meer