Website foto 11 – 2019

Lisanne

OrangeValley wave
Instagram

Instagram toegelicht: contentvormen, organisch winnen en adverteren

Dat Instagram anno 2020 the place to be is voor een bedrijf, weten we al. Je hebt inmiddels een verfijnde Instagram Strategie staan en wil hier de juiste contentvorm aan verbinden. Stories, Shopping, IGTV: help! Wij nemen je mee en zoomen in dit artikel in op de verschillende contentvormen en organische en betaalde mogelijkheden van…
Lees meer
Instagram

Maak het verschil met jouw Instagram (business)strategie

Instagram gaat als een speer! Van 2019 tot 2020 groeide het social medium met 14% ten opzichte van 2018. Dit in tegenstelling tot haar concullega’s die massaal krimpen in het aantal actieve gebruikers. In totaal zijn er nu 5,6 miljoen actieve Instagram gebruikers in Nederland. And still counting! De grootste groei zien we in de…
Lees meer
Google Ads en SEA strategieen

3 redenen waarom het budget niet leidend mag zijn in een SEA strategie

Wanneer jij gebruik maakt van SEA-campagnes om je product of dienst te promoten, weet je dat adverteren geld kost. Je verwacht ook een bepaalde omzet terug te krijgen uit de SEA-campagnes. Maar wat is nu precies het juiste bedrag dat je moet uitgeven om te zorgen dat je SEA-campagnes optimaal renderen? Deze vraag vormt bij…
Lees meer
marketplaces

Vier kansen voor Feed Based Advertising in 2019

Maak je gebruik van een productfeed? Bijvoorbeeld om producten aan te bieden via Google Shopping, of om remarketing toe te passen? In dit artikel brengen wij jou op de hoogte van de uitgebreide advertentiemogelijkheden die een productfeed biedt, zodat jij nog meer rendement uit jouw online campagnes kunt halen. Wat is een productfeed? Voordat we…
Lees meer

Gevolgen van Artificial Intelligence en een nieuwe search marketeer. SEA tips van Friends of Search

We hebben de afgelopen jaren vaak tegen elkaar geroepen dat we de “consument centraal moeten stellen” en dat we naar een “mobile first” wereld gaan. Uiteindelijk zijn dit allemaal conclusies van een constant veranderende customer journey. Hoe kan je door de customer journey goed in te zetten, je klantenbestand laten groeien en de waarde van…
Lees meer

Customer Experience centraal op eRetail: van strategie naar actie!

De steeds complexer wordende customer journey vormt voor veel retailers een van de belangrijkste uitdagingen op dit moment. Dat het inspelen op de customer journey en het verbeteren van de customer experience essentieel zijn binnen een succesvolle marketing strategie is inmiddels bekend, maar de praktische opvolging hiervan blijkt voor veel retailers moeilijker dan gedacht. De…
Lees meer

Search Advertising 2016: Tips & Tools van Friends of Search

Update: 20% korting op Friends of Search 2017 tickets De afgelopen jaren zien we een duidelijke verschuiving in search advertising (en online marketing in het algemeen). Het uitgangspunt is niet meer het product, individuele zoekwoorden of cookies. Het gaat meer en meer om het inspelen op de behoeften van de klant, waarbij essentieel is: De…
Lees meer

Aan de slag met cross device tracking: 2 manieren

De consument van tegenwoordig gebruikt steeds meer verschillende kanalen en apparaten om een beslissing te nemen. Het aantal zogeheten touch points in de customer journey neemt dus steeds verder toe. Inzicht in de customer journey is noodzakelijk om de komende jaren succesvol (online) marketing te bedrijven. Inzicht in verschillende kanalen (zoekmachines, social media, e-mail, etc.)…
Lees meer

Bereik mobiele shoppers met de juiste Google Shopping-strategie

82 procent van smartphonegebruikers raadpleegt hun telefoon bij een aankoopbeslissing. De smartphone ontwikkelt zich hiermee steeds meer tot virtuele aankoopassistent in de winkelstraten. Hoe kun je op deze (mobiele) touch points in de customer journey van je (potentiële) klanten aanwezig zijn? Zeker nu de feestdagen weer voor de deur staan, is het met name voor…
Lees meer