Website foto 11 – 2019

OrangeValley

OrangeValley wave

Robots.txt

  Wat is robots.txt? Robots.txt is een bestand in de hoofdmap – de zogenaamde root – van je site. Zoekmachinerobots gebruiken het om te achterhalen welke delen van je site ze wel of niet mogen doorzoeken.Dit is een voorbeeld van een robots.txt-bestand: Je kan ook op je eigen site naar jouwsite.nl/robots.txt gaan om te zien...
Lees meer
SEO Value Pyramid

De veranderende rol van de SEO-specialist en het belang van Syntax

Wanneer organisch bezoekersverkeer een belangrijk aandeel van al uw verkeersbronnen is, heeft SEO vanzelfsprekend een topprioriteit. Minder vanzelfsprekend lijkt het daarentegen te zijn dat factoren als User Experience en Structured Data Markups, zeer belangrijk zijn geworden voor het boeken van resultaat in zoekmachines. Hierover leest u meer in dit artikel. Een SEO-specialist houdt zich anno 2018…
Lees meer

Contentmarketing Kwaliteit Dashboard

“Real-time inzicht in de belangrijkste prestaties van jouw contentmarketing activiteiten” Levert jouw content de resultaten op die je beoogt? En zorgt de content ervoor dat jouw doelgroep binnen elke fase van de customer journey optimaal bediend wordt? Wat is het Content Kwaliteit Dashboard van OrangeValley? Wanneer je ondersteuning krijgt van OrangeValley op het gebied van…
Lees meer

Title tag

Wat is een title tag? De title tag is een stukje HTML dat wordt gebruikt om de titel van een pagina – de page title – te definiëren. De page title van een pagina zie je bovenaan in de meeste internetbrowsers terug, zoals in onderstaand voorbeeld en is een belangrijke SEO factor. Zoekmachines tonen de page title…
Lees meer

Canonical tag

Wat is een Canonical tag? De canonical tag is een “meta tag” – eigenlijk een zogeheten link element – waarmee je aan zoekmachines opgeeft wat de originele URL is van een pagina. De canonical tag plaats je per pagina in de head-sectie van de HTML. Waarom is een Canonical tag belangrijk? Wanneer dezelfde informatie op…
Lees meer
Checklist Google mobile algoritme update 21 april 2015

Checklist: in 3 stappen klaar voor de Google mobile update op 21 april

Vanaf 21 april 2015 ga je bezoekers uit Google verliezen als je geen mobiele website hebt of als je (mobiele) site niet “Mobile-friendly” is. De zoekmachine gaat namelijk vanaf dan voorrang geven aan websites die “mobile-friendly” zijn. Ongeacht je maturity level op het gebied van mobile marketing of zoekmachine-optimalisatie (SEO) – beginner of advanced –…
Lees meer
mobile-seo

Mobile Marketing

Een mobiele website, je kan tegenwoordig niet meer zonder. 73% surft elke dag op internet met hun smartphone en gaan nooit zonder hun smartphone van huis. Steeds meer mensen gebruiken de mobiele telefoon voor het plaatsen van een zoekopdracht, of converteren zelfs via de mobiele telefoon. Vanaf 21 april 2015 is een mobiele website zelfs…
Lees meer
mobile-seo

Mobile SEO

“Mobiele zoekopdrachten zullen desktop zoekopdrachten snel overstijgen.” Bij OrangeValley weten we hoe belangrijk organische vindbaarheid (SEO) voor jouw business is, ook voor mobiele gebruikers. Gevonden worden door potentiële klanten in hun gehele customer journey – waarvan mobile een steeds groter deel vormt – is dan ook de basis voor jouw SEO succes. Ook Google weet…
Lees meer
content_marketing_trends

Deel 2: Content prestatie targets voor de contentstrategie en een betere customer journey

In de blog van vorige week over contentmarketing, staan de te doorlopen stappen om tot een succesvolle contentstrategie te komen beschreven. Ook is het KPI Framework geïntroduceerd. Een hulpmiddel voor het benoemen van de juiste KPI’s voor contentmarketing, per customer journey fase. In deze blog wordt dieper ingegaan op de waarde van het KPI Framework voor…
Lees meer
Content strategie OrangeValley – online marketing

Deel 1: Starten met contentmarketing en contentmarketing KPI’s

Het vormgeven en uitvoeren van een contentstrategie gaat vaak gepaard met grote uitdagingen. Soms leidt dit er zelfs toe dat een contentstrategie verzandt in Ad Hoc publicaties, zonder dat deze strategische online marketing doelstellingen ondersteunen. Een goede contentstrategie kenmerkt zich door meetbare doelstellingen te benoemen die “meegroeien” en aangepast worden zodra deze doelen bereikt zijn….
Lees meer
12345...1020...»