Website foto 11 – 2019

Sander

OrangeValley wave
Google Core Web Vitals

Google Core Web Vitals: de nieuwe norm in het meten van de gebruikerservaring

In mei 2020 introduceerde Google een aantal essentiële metrics voor een ’gezonde’ site onder de naam “Core Web Vitals”. Met deze metrics geeft Google een set van uniforme richtlijnen voor, de door hen genoemde, kwaliteitssignalen. Deze signalen zijn essentieel voor het leveren van een goede gebruikerservaring op het web. De overvloed aan metrics en tools…
Lees meer
Schermafbeelding 2020-07-06 om 13.44.05

Minimale flickering met de snellere nieuwe Optimize snippet

Eind april heeft Google een nieuwe implementatie van Google Optimize gelanceerd, middels een geheel nieuw ontworpen snippet. Volgens Google heeft de nieuwe Optimize snippet een aantal voordelen, op het gebied van implementatie, laadsnelheid en flickering. Om te achterhalen in hoeverre deze voordelen daadwerkelijk bestaan, hebben we bij OrangeValley verschillende configuraties van de nieuwe en oude…
Lees meer
Personalisatie

Waarom het monitoren van laadtijden met Google Analytics niet voldoet [Case]

Met de OrangeValley Loading Time Impact Calculator hebben we laten zien hoe groot de impact van laadtijd op jouw online resultaten is. De gemiddelde laadtijd in Google Analytics zegt op zichzelf niet veel. Wanneer we de gemiddelde laadtijd vergelijken tussen groepen bezoekers, tussen tijdsperiodes of correleren met relevante business metrics, zien we wat de impact…
Lees meer
Integrated testing orangevalley

De onmisbare waarde van Integrated Testing

Wil je als marketeer in 2020 zakelijk succes blijven boeken met A/B-testen, dan dien je op een andere manier te optimaliseren. Voor marketeers zijn client-side A/B testing tools als Optimizely, Google Optimize, VWO, etc. belangrijke middelen om een website data-driven te optimaliseren. Er kleven echter steeds meer beperkingen aan het gebruik van client-side A/B testing…
Lees meer
Loading Time Impact Calculator

Wat is de invloed van een lange laadtijd op jouw online resultaat?

Het is geen geheim dat laadtijden een belangrijke rol spelen in de ervaring van websitebezoekers. Veel onderzoeken en case-studies komen tot dezelfde conclusie: hoe langer een bezoeker moet wachten, hoe groter de kans dat hij of zij je website snel verlaat. Maar, geldt dit dan ook voor jouw website? En: hoe groot is de impact…
Lees meer
Schermafbeelding 2020-07-06 om 13.44.05

Minimal flickering with the new and faster Google Optimize snippet

At the end of April Google launched a new implementation of Google Optimize, using a completely redesigned snippet. According to Google, the new Optimize snippet has a number of advantages in implementation, loading speed and flickering. To find out to what extent these benefits actually are valid, we compared different configurations of the new and…
Lees meer
Snellere laadtijden in 2020 cruciaal

Waarom in 2020 aandacht voor snelle laadtijden cruciaal is voor jouw mobiele website

Wil je online meer succes realiseren met jouw website(s) en meer bezoekers laten converteren? Dan dien je in 2020 meer aandacht te besteden aan de snelheid van jouw (mobiele) website. Technologische veranderingen in de markt maken een snelle mobiele website namelijk minder vanzelfsprekend. In dit artikel lees je welke belangrijke veranderingen dit zijn en hoe…
Lees meer

Video: Veranderd zoekgedrag en het belang van goede content

Veranderd zoekgedrag en het belang van goede content Google innoveert in rap tempo met zaken als RankBrain (machine learning), AMP, Structured Data en Featured Snippets. Daarbij geeft Google steeds vaker al het antwoord in de zoekmachine zonder dat je een website hebt bezocht. Dit fenomeen heet featured snippets. Google wil zelfs je personal assistant worden….
Lees meer

Third-party content en hoe het van invloed is op de prestaties van je site

De laadtijd van pagina’s wordt beïnvloed door een aantal factoren. Het aantal HTTP-verzoeken (van browser naar webserver) voor het ophalen van subresources als CSS, JavaScript en afbeeldingen, en de omvang ofwel de bestandsgrootte van deze subresources zijn van invloed. Dit zijn echter niet alleen subresources van de site zelf (‘first-party’ content), maar ook subresources van…
Lees meer
verbetering-laadtijd-zelf

Case: 0,9 seconde snellere laadtijd verhoogt conversieratio met 48%

Door verschillende optimalisaties door te voeren die bijdragen aan een betere web performance, is bij Zelf.nl aangetoond in welke mate een snellere website bijdraagt aan de bedrijfsdoelstellingen. In dit artikel lees je welke verbeteringen zijn doorgevoerd. Resultaten na laadtijdoptimalisatie Laadtijdverbetering in % -29% Laadtijdverbetering in sec. -0,9 Uitstappercentage -15,7% Afgesloten autoverzekeringspolissen +48% Dat het versnellen…
Lees meer