Afgelopen woensdag 22 november vond het jaarlijks online marketing trends event plaats. Het was een succesvol evenement. Naast een inspirerend programma en een groot aantal deelnemers was het event voor het eerst ook te bekijken via een livestream. 

Het kennisevent Online Marketing Trends 2018 was een boeiende gebeurtenis. Tijdens dit laatste event van 2017 stonden de senior specialisten en digital directors van OrangeValley stil bij de ontwikkelingen van afgelopen jaar en werd vooruit gekeken naar de online marketing trends voor 2018. De sprekers hebben gekeken naar de trends voor onder andere SEOSEA, Contentmarketing en Conversie optimalisatie. Van voice-search en AI naar customer experience optimization (CXO) en mobile first, er komen een aantal belangrijke ontwikkelingen aan.

Presentaties en advies
De volledige slides van de presentaties treft u hieronder aan. Heeft u vragen naar aanleiding van een presentatie of wilt u graag advies over de invloed van de online marketing trends van 2018 op uw digitale strategie? Wij helpen u graag verder tijdens een afspraak met een van onze specialisten. Neem daarvoor contact met ons op via: 030 – 8 200 200 of mail naar info@orangevalley.nl.

Videopresentaties

 

Slides: Digitale trends 2018

Het gedrag en de verwachtingen van mensen is aan het veranderen, net als het mediagebruik. Daarbij gaan de technologische ontwikkelingen in een stroomversnelling. Digital Director Eduard start met een overzicht van de belangrijkste online marketing trends en de impact hiervan. Hij geeft onder andere aan wat dit betekent voor uw digitale marketing strategie in 2018 (en verder).

Slides: Succesfactoren voor uw digital strategie in 2018

Technologische ontwikkelingen en gedragsveranderingen van consumenten bieden beide kansen voor de data driven digitale strategie voor 2018. Maar welke elementen moeten in een digitale strategie in 2018 terugkomen? En wat betekent dit voor de customer journey en de ambitie om de juiste boodschap op het juiste moment bij de doelgroep te brengen? Rachel staat tijdens haar presentatie stil bij de kritische succesfactoren voor een data driven digitale strategie in 2018.

Slides: Web analytics trends 2018

Inzicht in de volledige customer journey is cruciaal om de komende jaren succesvol te zijn in (digitale) marketing. Jesper gaat in op het bepalen en meetbaar maken van KPI’s in alle fases van de customer journey. Hij legt uit hoe u uit de beschikbare data actionable inzichten krijgt om uw data driven digitale marketing voor 2018 bij te sturen.

Slides: De juiste boodschap in 2018

Om uw doelgroepen in 2018 en verder te bereiken wordt het steeds belangrijker om relevant te zijn tijdens de juiste touch points. Contentmarketing wordt daarom nog waardevoller. Ronald behandelt de cruciale elementen voor uw contentmarketing strategie. Daarnaast legt hij uit hoe data over de customer journey en het gedrag van uw doelgroep, het succes van uw contentmarketing in 2018 bepalen.

Slides: Optimalisatie (CRO) trends in 2018

Conversie optimalisatie (CRO) verandert steeds meer in Customer Experience Optimalisatie (CXO). De verwachtingen van bezoekers worden alsmaar hoger, tegelijkertijd leren we steeds meer over het gedrag van de bezoeker waardoor personalisatie en user generated content gerichter toegepast kunnen worden. Live chats, AI en automatic optimization spelen daarin ook een belangrijkere rol. Toch is de vraag hoe een organisatie al deze kennis kan vasthouden en optimaal kan inzetten ter ondersteuning van de gebruikerservaring? Eddy geeft hierover een aantal belangrijke adviezen, gericht op het verbeteren van de gebruikerservaring voor 2018.

Slides: SEO – User experience wordt steeds belangrijker in 2018

Google heeft als hoogste doel om gebruikers zo snel mogelijk het beste antwoord te geven. Deze user experience wordt misschien wel de belangrijkste ranking factor in zoekmachines. SEO Specialist Sander gaat in op hoe zoekmachines user experience beoordelen. En hij geeft aan wat u in 2018 aan uw SEO strategie moet aanpassen om daar op in te spelen.

Slides: SEA in 2018

Adwords en Bing zijn niet weg te denken in een digitale strategie. SEA anno 2018 gaat over het bereiken van de juiste doelgroepen en over een groeiend aantal touchpoints, waarbij automatisering met behulp van artificial intelligence steeds belangrijker wordt. Thijs vertaalt de belangrijkste kritische succesfactoren naar bruikbare SEA tactieken in 2018.

Slides: Online advertising trends in 2018

Hoe vertalen we de belangrijkste kritische succesfactoren naar display marketing en programmatic marketing in 2018. Welke ontwikkelingen en kansen zijn er voor 2018. Carolina deelt een aantal waardevolle tips en ideeën met ons.