Op donderdag 17 maart heeft OrangeValley in samenwerking met Google het Paid Search Strategy Event georganiseerd. Deze dag is er door de specialisten van OrangeValley en Google ingegaan op de mogelijkheden en kansen die Paid Search kan bieden in 2016. Google heeft tijdens een presentatie laten zien hoe met Paid Search in te inspelen op het veranderende gedrag van het mobile gebruik. Datafeed management leverancier Channable heeft daarnaast iedereen bijgepraat over de trends, technische mogelijkheden en best practices op het gebied van datafeed management. OrangeValley heeft de aanwezigen geïnspireerd over Right time, Right place, Right Ads, biedstrategieën en rendementsanalyse. Lees hier het gehele verslag met alle highlights van deze middag.

Impressie Paid Search Strategy Event

Met de opkomst van 80 relaties was het een geslaagd event. Hieronder kunt u de presentaties (nogmaals) bekijken.

Presentaties

1. Opening Ortwin Verreck & Niels Dengel- Paid Search Strategy Event 2016

Highlights:

  • We meten steeds meer online gedragingen
  • Richt je op full-funnel marketing
  • Consument beweegt zich over verschillende devices
  • Streef naar een verantwoorde dialoog met je doelgroep

2. Eduard Blacquière – Trends in Search Marketing

Highlights:

  • Mensen centraal (niet keywords)
  • Gebruik technologie voor automatisering
  • Attributie cruciaal voor succes
  • Alles is interessant, niet alles relevant

3. Michiel Mintjes – Gebruik de techniek voor Right time, Right place, Right Ads

Highlights: 

  • Mobiel is een volwassen platform
  • We sturen nog teveel op last-click
  • Specificeer doelgroepen i.p.v. zoekwoorden
  • Advertenties in de rechterkolom zijn verdwenen

4. Channable – Michel Rasing – Datafeed management

Highlights: 

  • D.m.v. datafeed steeds meer processen geautomatiseerd
  • Doelgroep kan specifiek worden getarget
  • Personalisering is een belangrijke trend
  • Meetbaarheid van online/offline consumentengedrag

5. Danielle Schrier – Biedstrategieën

Highlights: 

  • Iedere campagne heeft een verschillend doel
  • Bij elke fase in de customer journey andere biedstrategieën
  • Mobiele biedstrategie belangrijk
  • Voordat je aan de slag gaat: zorg dat de basis op orde is!

6. Danny Goudriaan – Paid Search Rendements analyse

Highlights: 

  • Weet wat je businessdoelstellingen zijn
  • Meer dan 140 factoren worden geanalyseerd
  • 3 pijlers zijn belangrijk: dialoog, techniek & hygiene
  • Aan de hand van effort/gain matrix een plan van aanpak

7. Google – Daan Suijlen – Mobile is geen trend meer

Highlights: 

  • Mobiel neemt de wereld over
  • Micromomenten zijn ontzettend grote kansen
  • Gebruikers hebben weinig geduld

Heeft u vragen naar aanleiding van de presentatie, bel dan 030 – 8 200 200 of mail naar info@orangevalley.nl