
“Breng je merk extra onder de aandacht in Gmail voor jouw cross- en up-sell doelen”
Met behulp van Gmail Advertenties, ook wel bekend als de Gmail Sponsored Promotions (GSP) bereikt je jouw doelgroep via de Gmail inbox zonder een nieuwsbrief of e-mail te versturen.


Wat zijn Gmail Sponsored Promotions?
Gmail Advertenties zijn advertenties in Gmail die getoond worden aan gerichte doelgroepen op verschillende plekken in de mailbox van Gmail. Deze manier van adverteren is zeer geschikt om een merk extra onder de aandacht te brengen en effectief voor het vervullen van cross- en up-sell doelen.

Voorbeeld van een Gmail Advertentie die getoond wordt boven de mails van jouw doelgroep
Onze aanpak voor de implementatie van Gmail Advertenties
Doordat wij de campagnes voor je richten op specifieke doelgroepen met een pakkende call-to-action zijn Google Sponsored Promotions zeer effectief. Gmail advertentie-campagnes worden bijvoorbeeld gericht op bestaande klanten of een doelgroep die aan specifieke kenmerken voldoet.
Het succes van een goede Gmail advertentie-campagne is onder andere afhankelijk van het vooraf hanteren van duidelijke doelstellingen, het verwijzen naar een interactieve en doordachte landingspagina en het communiceren van één actie per campagne. Een ander belangrijk element die het succes van een Gmail advertentie-campagne beïnvloedt is het vormgeven en tonen van een landingspagina die aansluit op de specifieke fase waarin de doelgroep zich bevindt binnen de customer journey. Deze succesfactoren nemen wij allemaal mee in het opzetten en bij de uitvoer van je Gmail advertentie-campagnes.


Diensten voor Zoekmachine Adverteren (SEA) van OrangeValley
- DoubleClick implementatie
- Zoekmachine Adverteren
- Advisering, begeleiding en ondersteuning
- Feed Management
- SEA Scan
- Google Shopping
- Digital Advertising Dashboard
Artikelen van OrangeValley over zoekmachine adverteren:
- Gmail sponsored promotions. Wat is het en hoe werkt het?
- Fundamentals op orde in AdWords
- Zoekmachine Adverteren in de complete Customer Journey
- Online marketing met AdWords
- Advanced mogelijkheden van Adwords
- Meerdere Adwords accounts koppelen aan Google Analytics
- Verbeter de Kwaliteitsscore van Google Adwords
- Kwaliteitsscore te verbeteren aan de hand van de Bestemmingspagina!
- Case over de inzet van Google Shopping
