CJ Orchestration event 2020

Cases

We zijn trots op onze klanten en het werk dat we doen. Die verhalen vertellen we graag. In deze klantcases lees je over de uitdagingen van onze klanten, innovaties die we hebben toegepast en campagnes met indrukwekkende resultaten en awards.

IMG_3168
CaseZoekmachine optimalisatie Artikel

Case Semrush: h3-tags toevoegen aan producten op eCommerce categoriepagina’s

  Iedere twee weken schrijft senior SEO-consultant Koen Leemans over een interessante SEO A/B-test case. De tests zijn uitgevoerd samen met Semrush en hun testing tool SplitSignal. Deze week duiken we in de waarde van h3-tags voor producten op eCommerce-categoriepagina’s. Als SEO-specialist ben je continu bezig om zoekmachines de juiste signalen te geven en te...
Lees meer
MC2719 2022 maxicosi Home Nesta Lifestyle Home Mum and baby in h
NieuwsCase Artikel

Case Maxi-Cosi: Durven veranderen, net als de consument

  Wie met een kleintje op komst op zoek gaat naar een veilige autostoel, gaat op zoeknaar een ‘Maxi-Cosi’. Merkverwatering, noemen we dat in de marketingwereld. Hetverschijnsel dat een merknaam een productnaam wordt, waardoor een draagbaarautostoeltje in de volksmond al decennia lang een ‘Maxi-Cosi’ is. Met een bekendheid onder 9 van de 10 ouders kan...
Lees meer
Just Justa fotografie
Zoekmachine optimalisatieCase Artikel

Case Semrush: categorienamen toevoegen aan de titels van productpagina’s

  Iedere twee weken schrijft senior SEO-consultant Koen Leemans over een interessante SEO A/B-test case. De tests zijn uitgevoerd samen met Semrush en hun testing tool SplitSignal. Voorafgaand aan de test vroegen we de Twitter-volgers van SplitSignal om een inschatting van het resultaat. Wat is volgens hen het effect van het toevoegen van categorienamen aan...
Lees meer
Meeting
OverigeCaseOnline Strategie Artikel

Case Roche: Kennisontwikkeling in digital: insourcen, outsourcen of co-sourcen

  Marketing is een veelomvattend vak met verschillende kennisgebieden en speelterreinen. Naast de creatie van beeld en tekst is het van belang dat je bovenaan in de zoekresultaten van Google verschijnt. Met data-analyse maak je vervolgens de effecten van je campagne zichtbaar. Voor het bereiken van echt zakelijk succes draait alles daarbij om actuele kennis...
Lees meer
Artikel
CaseOverige Artikel

Case Hearst Netherlands: Bouwen aan werelden rond de grote merken

  Het uitgeven van magazines bij Hearst Netherlands gaat steeds meer om het bouwen van werelden rondom de bekende merken. Essentieel voor het bedenken van nieuwe producten en acties in die werelden is de webshop en daar vertellen Job Scheepers (Hearst Netherlands) en Steven Heijtel (Aubergine IT, part of OrangeValley Group) over. Het uitgeefvak is...
Lees meer
Liggen & zitten
E-commerceCaseOnline Strategie Artikel

Case Medicura: realisatie e-commerce ambities op basis van customer journey

  Medisch hulpmiddelen bedrijf Medicura heeft de ambitie om een landelijke speler te worden. Het geheim achter die groeistrategie? Diepgravende kennis over de doelgroep en  de customer journey goed inbouwen in de nieuwe website. En daar ging BlueElevation, part of OrangeValley Group, mee aan de slag.  Medicura is dé organisatie waar je terechtkunt als consumenten...
Lees meer
Schermafbeelding 2022-10-11 om 12.50.10
Zoekmachine optimalisatieCase Artikel

Case Simyo: Hoog ranken in Google door slimme contentstrategie

  OrangeValley en telecomaanbieder Simyo maakten samen een uitgebreide SEO-strategie waarbij er intensief werd samengewerkt. Toen de dochter van KPN besloot om ook telefoons aan te bieden, kwam de focus in de content te liggen op de verschillende merken. De resultaten van de strategie waren bijzonder.  Simyo, onderdeel van KPN, staat natuurlijk bekend als aanbieder...
Lees meer
ServiceApotheek_balie2
OverigeCaseNieuws Artikel

Case Service Apotheek: Klant krijgt regie door verbeterd bestelproces in Service Apotheek-app

  Yannis Violidis van Service Apotheek en Rachel van Staalduinen van OrangeValley vertellen op het kantoor van marketingbureau OrangeValley over een bijzondere case. Met 520 aangesloten zelfstandige apotheken maken Service Apotheken dagelijks het verschil voor hun patiënten. Zowel met de zorg in deapotheek als met de online services. Dé reden om uit te zoeken hoe...
Lees meer
Schermafbeelding 2022-06-03 om 13.26.09
Overige Artikel

Case Roche: Roche Diagnostics en OrangeValley winnen zilveren DIA Award

  Roche Diagnostics en OrangeValley winnen een zilveren Dutch Interactive Award in de categorie Digitale Transformatie. Van de tientallen inschrijvingen werden slechts vijf cases genomineerd door een vakjury. Gister werden op de Dutch Interactive Award Show in de Beurs van Berlage de winnaars bekend gemaakt. De Dutch Interactive Awards is een initiatief van Emerce voor...
Lees meer
Blokker x OrangeValley European Search Awards
Zoekmachine optimalisatieNieuws Artikel

Case Blokker: Blokker en OrangeValley zijn genomineerd voor 2 European Search Awards

  OrangeValley is opnieuw genomineerd voor twee European Search Awards. Ditmaal wederom een succescase op het gebied van SEO A/B testing. Na Hunkemoller is het dit jaar Blokker die de nominaties op zijn naam zet. De European Search Awards worden jaarlijks uitgereikt voor de beste, meest innovatieve en vooruitstrevende cases op het gebied van Search. Vandaag...
Lees meer
ESA-Finalist-OV-en-HKM-2021-1
NieuwsZoekmachine optimalisatie Artikel

Case Hunkemöller: Hunkemöller en OrangeValley zijn genomineerd voor 2 European Search Awards

Hunkemöller en OrangeValley hebben het afgelopen jaar hard gewerkt aan een unieke en zeer succesvolle aanpak voor SEO A/B testing. Dit project is in februari als case ingediend voor de European Search Awards van 2021. Vandaag is bekend gemaakt dat de case is genomineerd in twee verschillende categorieën. De European Search Awards worden jaarlijks uitgereikt…
Lees meer
DDMA Dutch CRO Award gewonnen met DPG Media
Nieuws Artikel

Case DPG Media: DPG Media en OrangeValley winnen DDMA Dutch CRO Award

Op donderdag 1 oktober 2020 is het beste Nederlandse werk in Conversion Rate Optimisation bekroond. In de categorie Mobiel hebben DPG Media en OrangeValley een award gewonden!   Dit jaar vond de uitreiking van de DDMA Dutch CRO Awards net even anders plaats dan gewoonlijk. De felbegeerde raket-award is namelijk uitgereikt bij de winnaars thuis. Hulde…
Lees meer
HKM en OrangeValley
Zoekmachine optimalisatieCase Artikel

Case Hunkemöller: SEO A/B Testing bij Hunkemöller resulteert in substantiële businessresultaten

A/B testen is een bekend begrip voor customer experience optimization (CXO) of het optimaliseren van advertenties. Met het opzetten van een volstrekt nieuwe testmethode in het SEO kanaal van Hunkemöller, hebben we bewezen dat het SEO A/B testen niet alleen goed werkt, maar ook nog eens substantiële resultaten oplevert. Waarom SEO A/B testen? Zoekmachines zijn…
Lees meer
Finalist - Global Search Awards - OrangeValley en KPN
NieuwsZoekmachine optimalisatie Artikel

Case KPN: KPN en OrangeValley genomineerd voor 2 Global Search Awards

KPN en OrangeValley zijn, in navolging van drie nominaties voor de European Search Awards, nu ook tweemaal genomineerd voor de Global Search Awards. De Global Search Awards is een internationale wedstrijd die wereldwijd het allerbeste werk op het gebied van SEO, PPC, digital marketing en contentmarketing bekroont. Jaarlijks worden de Global Search Awards uitgereikt voor…
Lees meer
Personalisatie
CaseData Analytics Artikel

Case Simyo: Waarom het monitoren van laadtijden met Google Analytics niet voldoet

Met de OrangeValley Loading Time Impact Calculator hebben we laten zien hoe groot de impact van laadtijd op jouw online resultaten is. De gemiddelde laadtijd in Google Analytics zegt op zichzelf niet veel. Wanneer we de gemiddelde laadtijd vergelijken tussen groepen bezoekers, tussen tijdsperiodes of correleren met relevante business metrics, zien we wat de impact…
Lees meer
clem-onojeghuo-Ud4GcZW3rOY-unsplash
Conversie OptimalisatieCase Artikel

Case Simyo: Middels A/B-testing naar een betere Cookiemelding

  De uitvoering van, en verantwoordelijkheid voor een goede cookiemelding, ligt bij jou als organisatie. Maar hoe zorg je er nu voor dat zo veel mogelijk bezoekers jouw cookies accepteren? In dit artikel lees je hoe Simyo aan de hand van A/B tests de optimale cookiemelding ontdekte voor remarketing.  Wat zijn Cookies en Cookiemeldingen? Even...
Lees meer
ESA Finalist - KPN en OrangeValley - 2020
NieuwsZoekmachine optimalisatie Artikel

Case KPN: OrangeValley en KPN genomineerd voor 3 European Search Awards

De European Search Awards is een internationale wedstrijd die het allerbeste werk op het gebied van SEO, PPC, digital marketing en contentmarketing in Europa viert. OrangeValley en KPN hebben eerder dit jaar een innovatieve Search case ingediend welke vandaag is genomineerd in drie verschillende categorieën. Jaarlijks worden de European Search Awards uitgereikt voor de beste…
Lees meer
HKM en OrangeValley
CaseZoekmachine optimalisatie Artikel

Case Hunkemöller: 27% groei in organische zichtbaarheid na complexe website-migratie bij Hunkemoller.nl

In januari 2019 is de eerste van in totaal 12 websites van Hunkemöller gemigreerd van het platform Magento naar Salesforce Commerce Cloud. Het ging om om een combinatie van de migratietypen: Software, Template, Content en Design. Hoe meer verschillende type migraties je tegelijkertijd uitvoert, hoe complexer het gehele traject wordt. Ondanks de complexiteit van de…
Lees meer
Bilderberg logo
CaseZoekmachine adverteren Artikel

Case Bilderberg Hotels: Meer omzet tegen lagere kosten voor het SEA kanaal

Tot een jaar geleden was het een grote uitdaging voor Bilderberg Hotels om haar omzetdoelstellingen voor het SEA kanaal te realiseren. Sinds begin 2019 kwam daar verandering in: Een omzetstijging van 69,58% in augustus 2019 t.o.v. dezelfde maand vorig jaar. Een toename van omzet tegen de seizoenstrend in en een zeer stabiele ROAS. Dit allemaal…
Lees meer
Philips Televisie - Banner - OrangeValley
AdvertisingCase Artikel

Case TP Vision: Maximale online awareness & hoge retailer click-outs voor de nieuwe OLED+ TV van TP Vision

TP Vision (Philips Televisions) heeft OrangeValley gevraagd om awareness en consideration te creëren voor hun nieuwe OLED+ TV in een aantal Europese landen. Het resultaat van onze campagne was een maximale zichtbaarheid van de OLED+ TV binnen de doelgroep, wat zich onder andere geuit heeft in een zeer hoog aantal click-outs naar retailers. Lees hieronder…
Lees meer
puppy1
Advertising Artikel

Case Dierenbescherming: leadgeneratie 2.0 met Facebook Advertising

Voor een non-profit organisatie als De Dierenbescherming is het van belang om campagnes zo effectief en efficiënt mogelijk in te zetten om een optimaal resultaat te halen tegen de laagste kosten. Jaarlijks voert de Dierenbescherming verschillende campagnes om de belangen van dieren te behartigen. Eén van deze campagnes is gericht op foute puppyhandel. Het doel…
Lees meer