Website foto 11 – 2019

Usability Quickscan

OrangeValley wave

In één dag inzicht in gebruikersgedrag en de grootste optimalisatiekansen met de Usability Quickscan.

Wat is een Usability Quickscan?

De Usability Quickscan is vergelijkbaar met een traditionele User Test. Echter hebben wij naast deze User Test ook verschillend biometrisch materiaal tot onze beschikking en wordt het onderzoek uitgevoerd door een Conversie Optimalisatie specialist die dagelijks bezig is met usability en website optimalisatie. Dit maakt dat je binnen 1 dag de grootste pijnpunten en kansen tot verbetering op je online platform inzichtelijk kunt hebben.

We nodigen 2 respondenten (incl. in het product) uit in het OrangeValley Usability Lab waarbij we ze een vooraf gedefinieerde opdracht laten uitvoeren. Terwijl de respondent door de website navigeert vragen wij ze hardop te zeggen wat zij denken. Daarnaast hebben we gedurende het onderzoek ook de biometrische apparatuur actief die onder andere emoties, stress en oogbewegingen meten.

Inzicht in de Do, Think, See en Feel van je klanten door de Usability Quickscan.

De biometrische instrumenten stellen ons in staat om niet alleen de bewuste emoties, gedachten en beweegredenen in kaart te brengen maar ook de onderliggende onbewuste drijfveren achter consumentengedrag. 

Wanneer kan een Usability Quickscan een oplossing zijn?

Een Usability Quickscan is een uitstekende oplossing wanneer je snel een optimalisatieslag wil doen op je website of een andere marketing uiting (bijvoorbeeld een banner-set of mobiele applicatie).
De Usability Quickscan is onder andere relevant in de volgende scenario’s:

  • Er is een redesign van de huidige website/app en je wilt deze testen voor livegang. 
  • De huidige optimalisatie backlog loopt vast en zodoende ben je op zoek naar kwalitatieve input om je online platform te verbeteren. 
  • Je hebt een goed beeld van wat bezoekers lastig vinden, maar weet nog niet goed waarom ze iets lastig vinden. 
  • Er is behoefte aan een tussentijdse evaluatie van de User Experience om de optimalisatie backlog ook met kwalitatieve inzichten aan te vullen.
  • Je wilt een snelle optimalisatieslag op je huidige banner-set voor display marketing.

Hoe ziet de Usability Quickscan er mogelijk uit?

Wij nodigen je van harte uit aanwezig te zijn bij het onderzoek in de ochtend. Op die manier heb je op dezelfde dag nog de grootste inzichten uit het Usability Lab helder en kunnen er concreet actiepunten worden gedefinieerd.
Wanneer je aanwezig bent hebben wij een ruimte beschikbaar van waaruit je Live mee kunt kijken met wat er in het Usability Lab gebeurt. 

09:00 – 09:45 – Respondent 1
10:00 – 10:45 – Respondent 2
11:00 – 11:45 – Nabespreken Insights

In de middag gaan wij de analyse doen op basis van de biometrische data en stellen wij een PDF document op met daarin alle insights en prioritering van de insights. Zo kun je dus na 1 dag al de prioritering van je conversie optimalisatie programma bepalen!

Van Usability Quickscan tot optimalisaties.Wat is de meerwaarde van de Usability Quickscan?

In een Usability Quickscan krijg je feedback van echte gebruikers over hun grootste struikelblokken en kansen tot verbetering. Dit zorgt niet alleen voor sturing in je online team om de journey optimaal te verbeteren, maar verzekert ook dat je daar aan het sleutelen bent waar de meeste impact te halen valt.

Onder de meerwaarde vallen dus:

  • Groter slagingspercentage van de volgende optimalisaties.
  • Focus in je team over de prioriteiten van optimalisatiewerkzaamheden.
  • Inzichten over echt gebruikersgedrag door de gehele on-site customer journey en hun struikelblokken.
  • Een gedetailleerd PDF met inzichten dat kan dienen als optimalisatie roadmap. 

[product_ctas yt_playlist_id=”PL4xG9jKahvYVb22tcv-Fm5iHqu_tko4q9″ /]