‘Numbers have an important story to tell. They rely on you to give them a clear and convincing voice’, heeft datavisualisatie-expert Stephen Few eens gezegd. Een goed dashboard is dé manier om data een stem te geven in uw organisatie. Op donderdag 5 april vond het webinar KPI Dashboard plaats. U kunt dit webinar vrijblijvend terugkijken.

Een groot aantal opdrachtgevers van OrangeValley werkt met een KPI dashboard waarin permanent inzicht is in de performance van de online marketing activiteiten. Tijdens ons webinar op donderdag 5 april heeft u de mogelijkheid gehad om op de hoogte te zijn van alle ins en outs omtrent dashboarding en het KPI Dashboard.

Het webinar gemist? Schrijf u in en ontvang het webinar per mail.

Webinar aanvragen

Wat is een KPI Dashboard?
Het KPI Dashboard is een tool die standaard onderdeel uitmaakt van de dienstverlening van OrangeValley aan haar klanten. Doel: het inzichtelijk maken en monitoren van resultaten op basis van vooraf gedefinieerde KPI’s als omzet, transacties, aantal sessies, orderwaarde en conversieratio. Dit alles in een brede context van de resultaten die in het verleden zijn behaald, rekening houdend met seizoensinvloeden en altijd in het licht van de gestelde targets. Deze targets zijn – waar mogelijk – gebaseerd op een statistisch verantwoorde forecast.

Voorbeeld KPI Dashboard

Long read: Stuurloos in een zee van data, gebruik een actiegericht KPI Dashboard
Meer dan ooit kunnen we het gedrag van mens en machine op de voet volgen. Dit levert een dagelijks uitdijende berg aan potentieel waardevolle informatie op. Organisaties worden steeds beter in het verzamelen van data, maar zijn vaak niet bij machte om inzichten en concrete actiepunten te destilleren uit deze zee van big data.

Wilt u daadwerkelijk datagedreven beslissingen kunnen nemen? Lees dan in dit artikel waarom een actiegericht KPI dashboard onmisbaar is.

Wist u dat?

  • OrangeValley Klipfolio Certified Expert is? Dit betekent dat wij volledig gecertificeerd zijn en alle benodigde kennis in huis hebben om uw data te visualiseren.
  • Wij naast het KPI Dashboard ook custom dashboards voor u kunnen ontwikkelen? Denk hierbij bijvoorbeeld aan een ‘always on’ dashboard om de kosten en de resultaten van uw campagnes te monitoren.
  • Naast Klipfolio ontwikkelt OrangeValley ook dashboards in Data Studio. Deze visualisatietool van Google is nog volop in ontwikkeling en kan nu ook uit de voeten met data van derde partijen zoals Facebook en LinkedIn.