“Alle online marketing activiteiten erop gericht om uw business doelen te realiseren.”

Bepaal welke campagnes en kanalen het meest bijdragen aan conversie.

Wat is Conversie Attributie?

Conversie Attributie is het toekennen van waarde aan de diverse online kanalen die door uw organisatie worden ingezet. Dankzij conversie attributie weet u welke campagnes of kanalen het meeste hebben bijgedragen aan uw conversies. Dit is onder andere mogelijk dankzij tools als Google Analytics, die gebruik maken van cookies op basis van last click attribution. De conversie wordt toegewezen aan de laatste campagne waarop een bezoeker geklikt heeft, voordat de conversie daadwerkelijk plaats heeft gevonden.
Niet alleen deze ‘laatste’ fase wordt meegewogen bij conversie attributie. De bijdrage van alle kanalen wordt inzichtelijk gemaakt, wat ook wel ‘multichannel analytics’ wordt genoemd. Zo wordt duidelijk wat voor invloed campagnes en kanalen hebben om voor conversie te zorgen.

Conversie Attributie door OrangeValley

Voor het inrichten van de conversie attributie maken wij gebruik van het Fasemodel. Met dit model verplaatsen wij ons stelselmatig in uw doelgroep en beantwoorden wij de vragen die zij binnen elke fase van het aankoopproces stellen.

De inzichten die voortkomen uit Conversie Attributie en het Fasemodel helpen u bij het opstellen van de juiste (online) mix van kanalen en een optimale verdeling van uw marketingbudget.

Web Analytics diensten van OrangeValley:

Artikelen over Conversie Optimalisatie van OrangeValley specialisten: