Benut data en krijg inzicht om de Customer Journey te optimaliseren naar een feilloze ervaring dankzij Web Analytics”

Webanalyse specialisten en Web Analytics stellen u in staat om de herkomst, het gedrag en beweegredenen van uw doelgroep beter te begrijpen. Dankzij structurele Webanalyse worden nieuwe, door data-gedreven online marketing activiteiten ontplooit en wordt er een betere klantervaring gerealiseerd binnen de Customer Journey.

Wat is Web Analytics?

Web Analytics is een structureel proces waarbij online data verzameld en geanalyseerd worden om uw online kanalen te optimaliseren. Een Webanalist maakt het mogelijk om kansen te benoemen voor te optimaliseren Touch Points binnen de customer journey. Het goed analyseren en interpreteren van online marketing data is dan ook een essentiële eigenschap van de Web Analytics specialist. Hij of zij vertaalt data-inzichten naar concrete optimalisatie-kansen waardoor uw online kanalen meetbaar beter presteren.

De Web Analytics aanpak van OrangeValley

Met een groeiend aantal Touch Points wordt het analyseren van gedrag en het optimaliseren van online marketing prestaties complexer en waardevoller. De Web Analytics specialisten van OrangeValley leggen de verbinding tussen verschillende online marketing disciplines om uw Touch Points optimaal te laten presteren.

Afbeelding 1: voorbeeld customer journey

Afbeelding 1: voorbeeld customer journey

 

Door middel van statistische analyses brengt onze Webanalist de aanwezige data en dynamische online marketing omgeving in kaart. Door aanwezige data, test-inzichten en website statistieken goed te analyseren wordt het sturen van online marketing op basis van data hierdoor makkelijker. Conversie-attributie speelt hierbij een belangrijke rol, waarmee waarde toegekend wordt aan de aanwezige Touch Points.

Wat leveren Web Analytics op?

Ons vertrekpunt voor het benutten van web analytics begint bij uw bedrijfsdoelstellingen en KPI’s. Het doorgronden van uw online marketing activiteiten en organisatie helpt ons eveneens om een praktische aanpak te formuleren ter optimalisatie van uw (online) marketing. Wij leveren structureel rapportages aan en sturen bij wanneer dat nodig is op basis van uw targets.

Onze specialisten realiseren met Web Analytics de kans om uw doelgroep en klanten altijd centraal te zetten. Technologie speelt hierbij een cruciale rol om analytische gegevens te benutten. Wij gebruiken hiervoor tools als Analytics 360, uitvoerige analyses en technologie om het gedrag van uw doelgroep inzichtelijk te maken. Met Web Analytics brengen wij zodoende alle touch points binnen de hele customer journey voor u in kaart. Denk hierbij aan inzicht in belangrijke touch points binnen uw (mobiele) website of app en natuurlijk ook kansrijke touch points daarbuiten.

Het interpreteren en benutten van web analytics biedt u de kans om (mobiele) communicatiemiddelen te optimaliseren gericht op de customer journey. Zodoende bevatten uw online kanalen altijd de juiste boodschap en/of een concreet antwoord op de vraag van van uw doelgroep. Op deze manier is eveneens de lifetime value van uw klanten te vergroten.

Lees meer

Web analytics vormt het hart van een integrale online marketing aanpak. Onze web analytics aanpak bestaat onder meer uit de volgende activiteiten:

Web Analytics diensten van OrangeValley:

Artikelen over Web Analytics van OrangeValley specialisten: