Deze week vond de Google Analytics User Conference (2015) plaats voor de 6e keer. Het event, in samenwerking met Google en de grootste online marketing bureau’s van Nederland, was al vroegtijd uitverkocht.
Op dag 1 (dinsdag 16 juni) vond de Training Day plaats opgevolgd door de Conference Day (17 juni). Hieronder zijn de sessies met o.a. actiegerichte KPI’s, tips voor het verbeteren van de site en het analyseren van het bezoekersgedrag, van OrangeValley terug te bekijken.

Actiegerichte KPI’s

Jesper Uittenbogaard

Toelichting
De eerste OrangeValley sessie op de Conference Day werd gegeven door Jesper Uittenbogaard. De drukbezochte sessie speelde in op vragen omtrent KPI’s en Targets. Jesper lichtte aan de hand van een aantal duidelijke stappen toe, hoe u tot treffende KPI’s komt. Daarnaast liet hij zien hoe u op een doeltreffende manier tot slimme targets komt, en deze in een actiegericht framework plaatst. Dit alles om de juiste analyses (en inzichten) op het juiste moment te leveren!

Site verbeteren? 5 tips hoe u dit met behulp van Google Analytics bereikt

Dylan Mouthaan

Toelichting
Op de Conference dag lichte Dylan Mouthaan met behulp van 5 stappen toe hoe u uw website kan verbeteren. De situatie: Uw website loopt aardig. Er komen aardig wat bezoekers binnen en Google Analytics draait op volle toeren. Maar wat nu? Het kan altijd beter! 5 tips hoe u uw site kan verbeteren met behulp van Google Analytics.

Eerste analyse van het bezoekersgedrag op mijn website

Joost Brok & Twan Lammers

Toelichting
Afgelopen dinsdag vond de Training Day plaats van de Google Analytics User Conference 2015. Voor de beginnende gebruiker presenteerden namens OrangeValley Twan en Joost een sessie over het analyseren van bezoekers binnen Google Analytics.

In de drie trainingssessies verspreid over de dag werd uitleg gegeven over twee gedragsrapporten binnen Google Analytics. Startende en meer ervaren gebruikers leerden hoe verschillende pagina’s binnen de eigen website presteerden. Door de ins en outs van twee rapporten te bespreken en gebruik te maken van het All Pages-rapport en het Landing Page-rapport werden snel knelpunten binnen de website blootgelegd.

Gewogen sorteren, drempelwaarde en secundaire dimensies
Binnen de twee behandelde rapporten kunnen de best en slechtst presterende pagina’s op hoofdlijnen in kaart worden gebracht door te sorteren op bouncerate of conversieratio.

In de training leerden gebruikers vervolgens een gewogen sortering toe te passen of een drempelwaarde in te stellen met geavanceerde filters. Door het toevoegen van een secundaire dimensie werd vervolgens inzicht verkregen in de kanalen die bijdragen aan de prestaties van een pagina.

Segmenteren
In het tweede deel van de training maakten gebruikers kennis met het maken van bezoekerssegmenten zodat het verschil in bezoekersgedrag op verschillende devices zichtbaar wordt.

Terugblik

We kunnen terugkijken op weer een succesvolle GAUC-editie. Heeft u naar aanleiding van de bovenstaande presentaties nog vragen, neem dan contact met ons op.