Google Analytics introduceerde vorige week een betaalde versie van de ‘traditionele’ Analytics software. Deze nieuwe versie, Google Analytics Premium genaamd, is speciaal ontwikkeld voor organisaties die op zoek zijn naar extra data processing power, gegarandeerde beschikbaarheid en extra analyse functionaliteiten die de traditionele versie van Google Analytics niet kan bieden.

De reden voor de introductie van Google Analytics Premium is volgens Google dat ze hiermee een entree wil maken binnen het topsegment websites in de wereld.

Deze nieuwe ‘enterprise’ variant van Analytics is gebouwd op een aantal pijlers:

1. Datacapaciteit; verzamelen en verwerken van grote hoeveelheden data
2. Geavanceerde (campagne)analyse mogelijkheden
3. Ondersteuning en service
4. Service Level Agreement (SLA)

Google Analytics Premium is vooralsnog alleen beschikbaar in de Verenigde Staten, Canada en Groot Brittannië.

Zoals bovenstaande functionaliteiten laten zien is Google Analytics Premium vooral een krachtiger variant van de huidige Analytics. Interessant voor organisaties die met name op het gebied van datacapaciteit nu tegen grenzen aanlopen.

Lees het hele artikel op webanalisten.nl