““Altijd inzicht in de prestaties van uw mobiele app en de ROI van uw App Install-campagnes door middel van Mobile App Tracking””

Voordelen van Mobile App Tracking

  • Meer inzicht in het gebruik van uw mobiele app
  • Track, analiseer en optimaliseer uw app-install campagnes
  • Inzicht in de KPI’s van uw mobiele app
  • Vergelijk uw mobiele app gebruikers met gebruikers op uw (mobiele) website
  • Bekijk de verkeersbronnen van uw app-installs
  • Maak knelpunten inzichtelijk binnen uw huidige app en kwantificeer de user experience
  • Meet Ecommerce-transacties vanuit In-app betalingen en bepaal de ROI van uw advertentiecampagnes

Mobile App Tracking

Omdat (toekomstige) klanten zelf bepalen waar en wanneer deze informatie willen inwinnen en device hier geen belemmering in mag vormen kunt u er voor kiezen om een app te laten ontwikkelen om  gebruik te maken van de snelheid en de ‘native’ functies van iOS, Android of Windows. Mobile App Tracking geeft uw inzichten waarmee u het succes van uw app kunt bepalen en de ROI van uw advertentiecampagnes bepaalt.

Kiest u voor Google Analytics of een event-based analytics tool

Er zijn binnen app tracking twee verschillende soorten tools te onderscheiden. De eerste is de categorie waarin Google Analytics valt. Deze tools zijn gebaseerd op screenviews en sessies waarin u zelf moet aangeven welke events er worden gemeten. De twee categorie zijn de event-based en retroactive analytics tools zoals Kissmetrics en Mixpanel waarin alle gebeurtenissen worden gemeten en waarin alles wordt gemeten. OrangeValley helpt u met het kiezen van de best-passende oplosing.

Tag Management

Een makkelijke manier om een App Tracking te implementeren is via Google Tag Manager. Helemaal wanneer u al gebruik maakt van Google Analytics is de inrichting via Google Tag Manager aan te raden. Voor zowel iOS als Android zijn er SDK’s beschikbaar voor een gemakkelijke implementatie.

Wat we kunnen we voor u betekenen?

  • Opstellen van een meetplan voor uw mobiele app voor Android of iOS
  • Implementeren van Google Analytics
  • Implementeren van Google Tag Manager en het instellen van events
  • Ontwikkelen van een strategie en het in kaart brengen van uw KPIs
  • Creëren van dashboards en rapportages
  • Implementeren van Enhanced Ecommerce tracking voor uw mobiele app

Meer informatie?

Neem contact op met één van onze adviseurs.