“Inzicht in het rendement van alle online marketing activiteiten en het bijsturen daarvan om het rendement verder te verhogen.”

Met Tableau wordt rapporteren een stuk eenvoudiger. Deze data visualisatie tool maakt het mogelijk om interactieve dashboards te maken. De tool maakt gebruikt van eigen geïmporteerde data en haalt data uit externe bronnen, waaronder Google Analytics automatisch op. Zo is het mogelijk om meerdere databronnen met elkaar te koppelen om bijvoorbeeld targets te vergelijken met real-time data uit Google Analytics, dynamisch data te filteren, trends te ontdekken tussen verschillende productcategorieën of thema’s of uitvoering van een diepte-analyse op een geavanceerd niveau.

Hiermee wordt een groot stuk van de dagelijkse, wekelijkse én maandelijkse rapportages geautomatiseerd. Met deze inzichten kunnen beslissingen gemaakt worden op basis van data.

Voorbeeld Rapportage (Tableau)

tableau-voorbeeld

tableau-voorbeeld2

Periodieke online marketing rapportage

Hoe het dashboard wordt ingericht, welke informatie beschikbaar moet zijn en hoeveel tijd het kost om het daadwerkelijk in te richten is afhankelijk van uw wensen en behoeften. Dit is bekend na de afronding van de strategie en analysefase.

Enkele vraagstukken/mogelijkheden kunnen zijn:

  • Hoog over KPI (KPI | bezoek | conversie %)
  • Koppeling met externe bronnen
  • Vaststellen periode (maand/week/dag)
  • Vergelijking Jaar op jaar of op basis van target

Een complete dashboard

Met Tableau heeft u de mogelijkheid om eigen data (bijvoorbeeld targets) en data uit externe bronnen (bijvoorbeeld Google Analytics) te combineren in één heldere dashboard. Zo is het mogelijk om meerdere databronnen met elkaar te koppelen om bijvoorbeeld targets te vergelijken met real-time data uit Google Analytics, dynamisch data te filteren, trends te ontdekken tussen verschillende productcategorieën of thema’s of uitvoering van een diepte-analyse op een geavanceerd niveau.

Continu dashboard

De online marketing activiteiten worden hierbij continu gemeten en bewaakt. Zodra indicatoren daartoe aanleiding geven, ontstaat een signaal waarop direct wordt ingegrepen en bijgestuurd. Door het alert ingrijpen werken we voortdurend aan het verbeteren van de resultaten.

Performance in Dashboard en Rapportage

Op basis van ons Online Maturity Model kunnen we, afhankelijk van de ambitie en het volwassenheidsniveau van de organisatie, advies geven over de juiste KPI’s en rapportages om de activiteiten in online marketing te kunnen managen.

Werkt goed samen met

Krijg inzicht in het gedrag van uw bezoekers met Web Analyse.
Meer succesvolle bezoekers door Conversie Optimalisatie.