Hoe ervaren gebruikers uw website, App of webshop? Waarom zijn bepaalde functies moeilijk te gebruiken en wat zorgt ervoor dat men afhaakt tijdens het aankoopproces of het zien van uw design? In dit whitepaper leest u over datgene wat u nog niet weet over uw doelgroep.

Met een usability onderzoek of een usability test observeren wij gebruikersgedrag. Deze observaties leveren diepgaand inzicht op in het gedrag van gebruikers. Deze inzichten helpen ons om de dialoog met de doelgroep te verbeteren. In ons whitepaper over usability onderzoek gaan wij in op de vragen: Wat is usability testing? Wanneer is een usability onderzoek belangrijk? Wat is een biometrisch onderzoek? Hoe wordt gedragsonderzoek uitgevoerd? Welke analyse methodes er zijn? En hoe kan de gebruikerservaring worden verbeterd met behulp van de onderzoeksresultaten?

Naast usability onderzoek leest u in dit whitepaper ook over de invloed van de emotie van de gebruiker op zijn of haar gedrag. Wij kunnen zien of het uitvoeren van een bepaalde taak (zoals een aankoop in uw webshop) een bepaald niveau van stress met zich mee brengt. Participanten vinden het bijvoorbeeld lastig om iets te omschrijven, of hebben niet door dat een bepaalde taak een positieve of negatieve emotie oproept. Wij meten dat.

Bekijk hieronder hoe een usability onderzoek in ons lab verloopt:

Waarom u onderzoek wilt doen?

  • Concurrentievoordeel behalen;
  • Meer rendement uit bestaande campagnes;
  • Geld besparen door effectiviteit te meten (eerst testen dan doorvoeren);
  • Beter inzicht in uw doelgroep betekent beter inspelen op de behoeftes van uw doelgroep.

Bent u op zoek naar een professionele online marketing partner met kennis en ervaring, waarmee het prettig werken is?

Neem dan contact via info@orangevalley.nl of bel 030 – 8 200 20.