Meer dan ooit is het mogelijk om het gedrag van een doelgroep te meten. Dit levert een dagelijks toenemende hoeveelheid aan potentieel waardevolle informatie op. Waar het steeds makkelijker is om data te verzamelen, is het vaak een grotere uitdaging om inzichten en concrete actiepunten te destilleren uit deze big data. Dashboarding biedt hierbij uitkomst.

Deze whitepaper beschrijft hoe grote hoeveelheden data vertaald kunnen worden naar datagedreven beslissingen met behulp van dashboarding.

KPI Dashboard targets

In dit whitepaper lees je over drie belangrijke voorwaarden waaraan een effectief dashboard moet voldoen;
1. Een dashboard dient een signaalfunctie te hebben
2. Een dashboard dient resultaten in de juiste context te
plaatsen
3. Een dashboard dient in één oogopslag inzicht te geven in data

Daarnaast gaat deze whitepaper dieper in op de stappen die doorlopen moeten worden om ruwe data om te zetten naar relevante inzichten. Tot slot gaan we in op dashboarding-oplossingen van OrangeValley. We maken hierbij onderscheid tussen gestandaardiseerde dashboards en custom dashboards.