OrangeValley 6

Search

Een duurzame en geïntegreerde search strategie (SEO+SEA) voor een substantieel hoger resultaat in search.

OrangeValley wave

Waarom Search bij OrangeValley?

  • Unieke integrale Search strategie
  • Award winnende Search case
  • Onafhankelijk advies voor maximaal rendement
  • Ruim 12 jaar ervaring

Het Search team maakt dat jij optimaal kan presteren binnen zoekmachines, met de juiste balans tussen organic en paid.

Onze oplossingen:

“De meeste organisaties gebruiken SEO en SEA als losse kanalen. Door de kracht van beide kanalen te bundelen en ze te combineren in een meerjarenstrategie kun je enorme rendementsverschillen bereiken.”

Combined Search Strategy – OrangeValley

Het effect van een geïntegreerde search strategie

Het maximale rendement uit het marketingbudget halen we door op een data gerichte wijze een analyse te maken van enerzijds de click prijzen en de zoekvolumes per zoekterm en de organische concurrentie om op een specifieke term goed gevonden te worden.

Onze data-gedreven aanpak zorgt dat we maximaal synergie en rendement uit het algehele search kanaal behalen voor onze klanten.

Wij beantwoorden onder andere de volgende vragen:

  • Welke organische zoektermen zijn het meest waardevol voor de klant?
  • Wat is de huidige organische positie van deze zoektermen?
  • Is er sprake van concurrentie voor betaalde zoektermen?
  • Hoe presteren mijn marketingkanalen?

Deze en andere data-gedreven analyses vormen de basis van een geïntegreerde search strategie. Daarnaast is het zaak continu te blijven optimaliseren, totdat de ideale kanaal mix tussen SEO en SEA is gevonden waarin. Met als doel maximaal rendement uit het algehele search kanaal te behalen.

In de ideale situatie zal het organische kanaal verder geoptimaliseerd worden op basis van de SEA data, segmenten en seasonality. Deze data zal leidend zijn, pieken op de juiste momenten binnen de search strategie. Daarnaast is het combineren en integreren van extra data van belang om ook op langer termijn concurrentievoordeel te behalen.

Award winnende cases

Onze opdrachtgever KPN is in 2020 genomineerd voor 5 European en Global search awards vanwege hun combined search strategie.

Lees case

Een stevig organisch fundament met SEO

Hoe groter het aandeel organische bezoeken op je website des te minder afhankelijk je bent van betaalde media kanalen. Wat gebeurt er wanneer het marketingbudget tijdelijk wordt verlaagd of zelfs wordt stopgezet? Kun je leunen op de omzet uit enkel organische kanalen? 

Als het aandeel organische bezoeken stijgt, heb je dan minder mediabudget nodig om je doelstellingen te realiseren? Of herinvesteer je dit budget om nog sneller te groeien? Dit en andere strategische vragen worden behandeld bij het ontwikkelen van een gecombineerde search strategie.

In het bewogen jaar 2020 is gebleken dat bedrijven met een stevig organisch fundament minder afhankelijk zijn van betaalde media kanalen. Door duurzaam te investeren in organische kanalen kun je de afhankelijkheid van betaalde media kanalen juist verlagen. We leggen een stevig fundament aan in het organische bezoekers aandeel van de website. Ook kijken we naar een optimale budgetverdeling tussen SEA en SEO. Ook al wordt er in SEO geen (of beperkt) mediabudget uitgegeven, het onderhouden van SEO posities en voorsprong op de concurrentie behouden kost ook geld.

Neem contact op

Marketplaces
Zoekblak zoekmachine

De volgende stap voor SEO

Zoekmachine Optimalisatie, beter bekend als SEO (Search Engine Optimization), omvat de online marketing activiteiten die verricht worden om je organisatie, producten en diensten organisch beter vindbaar te maken in zoekmachines. Bij OrangeValley brengen we verbeterpunten in kaart op basis van onze geavanceerde en geautomatiseerde analysemethodes. We prioriteren verbeterpunten aan de hand van effort (verwachte inspanning) en gain (business resultaat). Zo werken we gericht aan optimalisaties die het meest bijdragen aan uw business doelstellingen. Waar nodig ondersteunen we ook om het algehele development proces te optimaliseren.

Lees meer

Het belang van Zoekmachine Adverteren (SEA)

Met SEA kun je heel gericht inspelen op alle zoekvragen in de zoekmachines die voor jouw bedrijf/product relevant zijn. De zoekmachines worden door de potentiële klanten gebruikt voor het vinden van informatie en het vergelijken van de aanbieders. Het is dus van belang daar zo goed mogelijk gerepresenteerd te worden. Vanwege de fijnmazige targeting van de doelgroepen is het aanbieden van de juiste advertentie op het juiste moment aan de juiste persoon perfect in te stellen. Zoekmachine adverteren is daarom een zeer effectief kanaal voor het bereiken van je doelgroep.

Lees meer

Advies mediamix - OrangeValley
Bryan Rijnders - Event

KPN en OrangeValley werken al sinds 2014 samen aan complexe en innovatieve Search optimalisaties. Met behulp van hun datagedreven aanpak en technische SEO oplossingen dragen ze al jaren bij aan een uitstekende performance van onze organische posities.

Bryan Rijnders (Online Media Manager KPN)

Gebruik maken van een Combined Search Strategy? Neem contact op