“Optimale organische vindbaarheid door zoekmachine optimalisatie (SEO) levert meer relevante bezoekers.”

Beter vindbaar zijn in de (organische) zoekresultaten van zoekmachines levert meer relevante bezoekers op en vergroot de zichtbaarheid. Beter inspelen met uw content en aanbod op de behoeftes van uw doelgroep, levert een hoger rendement op van uw (mobiele) site of apps.

Grensverleggend in zoekmachine optimalisatie

Het zoekgedrag van mensen verandert en hierdoor veranderen ook de zoekmachines. Zo past de Google de zoekalgoritmes continu aan, personaliseert zoekresultaten op persoonsniveau en geeft vaker antwoorden voordat er een zoekopdracht is gedaan

Zoekmachine optimalisatie (SEO) gaat om het verbeteren van 3 pijlers: content, techniek en autoriteit. Zowel van (mobiele)websites als apps. Hierbij draait het niet alleen om zoekwoorden en links, maar staat uw doelgroep centraal en ligt de focus op (content)marketing en de customer journey. Hierbij blijft technologie cruciaal. Wij maken gebruik van diverse tooling en technieken voor zowel het meten van crawlgedrag en technische analyses maar ook voor het aansturen van contentmarketing.

We kunnen webbouwers, copywriters en PR medewerkers aangeven hoe de techniek, content en autoriteit van de website verbetert dient te worden. Wij dragen onze kennis over aan uw organisatie en zijn open in onze werkwijze en tooling. Dit alles doen wij met het doel om uw (mobiele) site of apps op alle zoekvragen in de customer journey van uw doelgroep steeds de juiste pagina met de juiste boodschap in de (mobiele) zoekresultaten te tonen.

Zoekmachine optimalisatie in de customer journey

Met steeds meer ‘touch points’ wordt de customer journey steeds complexer. Daarom is het belangrijker dan ooit om in de verschillende fases van de customer journey zichtbaar te zijn.

In een doelgroepanalyse brengen wij per fase van de customer journey brengen het zoekgedrag van uw doelgroep in kaart. Welke zoekwoorden zijn belangrijk voor een optimale inrichting van uw website? Wat is de concurrentie en het zoekvolume op deze zoekwoorden?

De zoekwoorden verdelen we vervolgens in de fases van de customer journey. In elke fase van de customer journey zijn zoekvragen anders waardoor een andere SEO strategie op de verschillende fases toegepast dient te worden. Ook de content dient aangepast te worden op de verschillende fases binnen de customer journey. Met de doelgroepanalyse brengen wij dan ook in kaart welke content in welke fases van de customer journey ontbreekt binnen uw website.

 

Zoekmachineoptimalisatie SEO in de customer journey - OrangeValley

Zoekmachineoptimalisatie (SEO) in de customer journey

Gestructureerde aanpak

Met onze visie op zoekmachine optimalisatie werken we aan uw totale online marketing. Daarbij maken we steeds de afweging tussen energie die we moeten steken in een verbetering (effort) en het rendement dat we verwachten (gain).

De eerste fase van de aanpak is gericht op het opzetten van het SEO traject. In de tweede fase kijken wij waar de kansen liggen voor optimalisatie. Dit doen we door middel van een doelgroep/bezoekanalyse, website-analyse en linkprofiel-analyse. In de derde fase worden de acties, die geformuleerd zijn in de analyse fase, uitgevoerd. In de laatste fase wordt de voortgang en het rendement bewaakt.  

SEO aanpak

Bekijk hier 4 SEO trends

Lees meer

Zoekmachine optimalisatie vormt een belangrijk onderdeel van een integrale online marketing aanpak. Onze SEO aanpak bestaat onder andere uit de volgende activiteiten:

Het vergroten van het bereik en de online autoriteit van uw website
Mobile-friendly sites krijgen voorrang in Google, dus Mobile SEO is een must-have.
Wij begeleiden, adviseren en trainen uw bedrijf op het gebied van zoekmachine optimalisatie
Verkrijg inzicht in performance issues om de laadtijd van uw website te verbeteren.

Meer informatie en artikelen over zoekmachine optimalisatie