Vanaf 21 april 2015 ga je bezoekers uit Google verliezen als je geen mobiele website hebt of als je (mobiele) site niet ‘mobile friendly’ is. De zoekmachine gaat namelijk vanaf dan voorrang geven aan websites die dat laatste wel zijn.

Ongeacht je maturity niveau op het gebied van mobile marketing of zoekmachine-optimalisatie is het voor iedereen dus belangrijk om aandacht te besteden aan je mobiele aanwezigheid.

Om te controleren of je als site-eigenaar van een (mobiele) site klaar bent voor de Google Mobile Update van 21 april, vraag je jezelf het volgende af:

  1. Heb je een mobiele site?
  2. Is je site mobile-friendly?
  3. Is je site ‘mobile SEO proof’?

> Lees het volledige artikel op Frankwatching: “Google’s SEO-update: is je site al ‘mobile friendly’? [checklist]

En download (PDF) onze checklist in infographic-vorm:

Checklist Google mobile algoritme update 21 april 2015
Checklist Google mobile algoritme update 21 april 2015

Lees meer over onze Mobile SEO aanpak.