“Breng het zoekgedrag van uw doelgroep binnen de customer journey in kaart.”

Welke zoekwoorden worden gebruikt bij het zoeken naar de producten/diensten die worden aangeboden? Wat is de concurrentie en het zoekvolume op deze zoekwoorden? Deze vragen beantwoorden wij door het zoekgedrag van de doelgroep in kaart te brengen. De zoekwoorden worden verdeeld in de verschillende fases binnen de customer journey van de doelgroep.

Zoekmachineoptimalisatie SEO in de customer journey - OrangeValley

Zoekmachine optimalisatie (SEO) in de customer journey

Het belang van zoekvragen binnen de customer journey

Binnen elke fase van de customer journey zijn zoekvragen van uw doelgroep anders. Dit vereist andere content, andere content marketing en een andere SEO-strategie. Daarom brengen wij naast het zoekgedrag voor u ook in kaart welke content in welke fases van de customer journey ontbreekt binnen uw website.

Door deze exercitie verkrijgt u inzicht in:

  • Waar uw doelgroep naar zoekt en welke zoekwoorden gebruikt worden;
  • Waar deze zoekwoorden passen binnen de customer journey van de doelgroep;
  • Welke content nog ontbreekt binnen uw website (customer journey);
  • De groeipotentie van organisch verkeer uit zoekmachines naar uw website.

Zoekmachine positie en bezoekers

Binnen de SEO doelgroep- en bezoekanalyse brengen wij het zoekgedrag van uw bezoekers in kaart. Hierdoor weet u met welke zoekwoorden uw website gevonden wordt. Ook onderzoeken wij uw huidige zichtbaarheid in verschillende zoekmachines, het huidige organische verkeer, de externe bronnen die bezoekersverkeer genereren, rankings in zoekmachines en de type devices zoals smartphones en tablets die gebruikt worden.

Door het zoekgedrag en uw positie in kaart te brengen krijgt u inzicht in:

  • Waar de doelgroep naar zoekt en op welke zoekwoorden de website nu wordt gevonden;
  • Wat het aandeel organisch verkeer is van het totale aantal bezoekers;
  • Wat de gemiddelde opdrachtwaarde is voor organisch verkeer;
  • Wat de belangrijkste zoekwoorden en rankings zijn;
  • Wat de belangrijkste gebruikte devices zijn;
  • Wat de belangrijkste verkeersbronnen zijn.

Optimaliseren van de website/URL-structuur

Met alle inzichten die wij verzamelen uit deze zoekgedrag analyse werken wij een optimale site/URL-structuur voor u uit. Een structuur die naadloos aansluit bij het zoekgedrag èn de customer journey van uw doelgroep. Dit vormt de basis voor het aanpassen, uitbreiden en optimaliseren van de website, voor een maximale organische vindbaarheid. Dit kan bijvoorbeeld van pas komen bij een website migratietraject.

Zoekmachine Optimalisatie diensten van OrangeValley

Artikelen over zoekmachine optimalisatie van OrangeValley: